| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Hyundai odświeża niskoemisyjny model IONIQ
dodano: 2019-05-19 21:31:17, dodał: Redakcja, źródło: Hyundai Media

W 2016 roku w gamie modeli Hyundai pojawił się rewolucyjny model IONIQ - model dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym. Od czasu premiery sprzedanych zostało 60 000 sztuk tego modelu. Kiedy większość producentów wprowadza swoje pierwsze zelektryfikowane modele Hyundai już prezentuje odświeżoną wersję.



Nowe modele Hyundai IONIQ zostały ulepszone zarówno pod względem łączności, jak i wyglądu. Ekologiczny Hyundai IONIQ oferuje Klientom wszystko, czego potrzebują - stwierdza Thomas A. Schmid Dyrektor Operacyjny Hyundai Motor Europe.

Źródłem napędu nowego Hyundaia IONIQ Hybrid oraz Hyundai IONIQ Plug-in jest benzynowy, czterocylindrowy silnik Kappa 1.6 GDI osiągający moc 105 KM oraz 147 Nm. Wersja hybrydowa wyposażona jest w silnik elektryczny z magnesami trwałymi osiągający moc 43 KM (32 kW) oraz moment obrotowy 170 Nm. Energia magazynowana jest w litowo-polimerowych akumulatorach o pojemności 1,56 kWh umieszczonymi pod tylnymi siedzeniami nie ograniczając możliwości użytkowych samochodu. Wersja Plug-in-Hybrid wysposażona jest w elektryczny silnik dostarczający 60,5 KM (44,5 kW) mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego. Akumulatory odmiany Plug-in mają pojemność 8,9 kWh i mają umożliwić pokonanie dystansu 52 kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Moc systemowa obu odmian modelu IONIQ Hybrid i IONIQ Plug-in wynosi 141 KM generując 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hyundai IONIQ Hybrid oraz Hyundai IONIQ Plug-in zostały wyposażone w 6-biegową dwusprzęgłową responsywną skrzynię biegów. Dzięki niżej zamontowanemu akumulatorowi samochód ma także niżej położony środek ciężkości, co sprawia, że przyjemność z prowadzenia jest jeszcze większa.
Nowy Hyundai IONIQ Plug in
Nowy Hyundai IONIQ Plug in

Elektryczna wersja modelu IONIQ posiada elektryczny zespół napędowy o mocy 136 KM ( oraz 295 Nm momentu obrotowego. Elektryczny Hyundai otrzymał nowe akumulatory zwiększone z 28 kWh do 38,3 kWh, co pozwala na przejechanie większego dystansu pomiędzy ładowaniami. Zwiększona o 36% pojemność baterii pozwoli pokonać 294 km. Nowością jest również nowa mocniejsza pokładowa ładowarka pozwalającą teraz na ładowanie z mocą 7,2 kW wobec wcześniejszej 6,6 kW. Przy korzystaniu ze stacji szybkiego łądowania o mocy 100 kW w ciągu 54 minut moża naładować akumulator w 80%.

Zmiany z zewnątrz objęły modernizację grilla z siatkowym wypełnieniem dla modeli IONIQ Hybrid oraz IONIQ Plug-in, oraz zmodernizowana zabudowa grilla w wersji IONIQ Electric. Wszystkie trzy modele otrzymały nowy wzór przedniego zderzaka ze srebrną listwą u dołu, antracytową listwę na tylnym zderzaku oraz przednie obudowy świateł do jazdy dziennej o dynamicznym wyglądzie. Światła do jazdy dziennej, reflektory przednie i światła tylne LED zostały przeprojektowane tak, aby IONIQ wyróżniał się w nocy. Zmiana ta nadaje nie tylko bardziej nowoczesnego wyglądu, ale także poprawia bezpieczeństwo.

Modernizacji poddane zostały również wzory 16-calowych felg aluminiowych modelu Hyundai IONIQ Plug-in oraz Hyundai IONIQ Electric. Dla wersji hybrydowej przewidziano nowe wzory 15- i 17-calowych obręczy.

W palecie kolorów znalazło się dziewięć odcieni w tym cztery nowe: Fluid Metal, Electric Shadow, Liquid Sand i Typhoon Silver. Pozostałe kolory to Phantom Black, Polar White, Iron Gray, Intense Blue oraz Fiery Red.
Nowy Hyundai IONIQ Electric
Nowy Hyundai IONIQ Electric

We wnętrzu zastosowano nowe wyrafinowane elementy designu. Nowy system multimediów i nawigacji z dotykowym ekranem o przekątnej 10,25 cala pozwala na dzielenie widoku na dwa ekrany, aby móc wyświetlić więcej przydatnych informacji, oraz na edycję wyświetlanych widżetów i ikon. Oprócz standardowej obsługi Android Auto™ oraz Apple Car Play™, system pozwala na podłączenie kilku telefonów poprzez Bluetooth, a także zapewnia obsługę głosową w sześciu językach przy wykorzystaniu technologii gromadzenia danych w chmurze. Poniżej 10,25-calowego ekranu znajduje się elegancki panel sterowania klimatyzacją. Deskę rozdzielczą ozdabia stylowa listwa w kolorze ciemnego chromu, poniżej znajduje się eleganckie niebieskie oświetlenie ambientowe. Tapicerka foteli może być wykonana z ciemnego materiału lub skóry ekologicznej w jednej z trzech z wersji: czarnej, czarno-szarej lub electric shadow (tylko dla odmiany elektrycznej).

Nowy Hyundai IONIQ został wyposażony w system Hyundai Blue Link®, który przez połączenie aplikacji z pojazdem i pokładową telematyką pozwala kierowcy na zdalne sterowanie wieloma funkcjami samochodu. Użytkownicy modelu Hyundai IONIQ Electric mogą zdalnie uruchomić lub wyłączyć samochód. Aplikacja umożliwia we wszystkich modelach Hyundai IONIQ otwieranie i zamykanie pojazdu, sterowanie ustawieniami klimatyzacji, a także lokalizowanie pojazdu, który informuje o swoim położeniu poprzez miganie światłami oraz sygnał dźwiękowy. Przez aplikację w modelach Hyundai IONIQ Plug-in oraz IONIQ Electric możliwe jest także sprawdzenie stanu naładowania baterii oraz planowanie i kontrolowanie ładowania.
Wnętrze modelu Hyundai IONIQ Hybrid
Wnętrze modelu Hyundai IONIQ Hybrid

Nie zabrakło również systemów wspomagających bezpieczeństwo są to m.in.:
- funkcja eCall, która automatycznie powiadamia służby ratunkowe w przypadku uruchomienia poduszek bezpieczeństwa lub użycia przycisku, który znajduje się obok lusterka wstecznego
- kompleksowy pakiet technologii Hyundai SmartSense™ - system wspomagania kierowcy stale monitorujący otoczenie wokół pojazdu, aby uchronić kierowców przed potencjalnymi zagrożeniami w ruchu drogowym, zapewniając wygodę i bezpieczeństwo w trakcie jazdy
- system ostrzegania przed kolizjami czołowymi z wykrywaniem rowerzystów (FCA)
- system monitorowania uwagi kierowcy (DAW)
- asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- asystenta świateł drogowych (HBA).

Opcjonalnie dostępne są także asystent podążania na pasie ruchu (LFA), który utrzymuję pojazd na środku zadanego pasa ruchu oraz system inteligentnego ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLW), który wykorzystuje kamerę czołową oraz informacje dostarczane przez system nawigacji do wyświetlania w czasie rzeczywistym znaków ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania.

Nowy Hyundai IONIQ dostępny jest także z inteligentnym tempomatem (SCC), funkcją zatrzymywania i ponownego ruszania (Stop&Go) oraz ostrzeganiem o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). Innymi dostępnymi opcjami są: system ostrzegania o pojazdach w martwym polu (BCW) oraz system ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA).

Oprócz tego nowy Hyundai IONIQ został wyposażony w usługę LIVE dostępne z nawigacją satelitarną. Klienci otrzymają bezpłatną pięcioletnią subskrypcję na tę usługę, która dostarcza bieżące informacje o pogodzie, ruchu drogowym, wolnych miejscach parkingowych oraz stacjach ładowania, a także umożliwia w czasie rzeczywistym wyszukiwanie miejsc, którymi zainteresowany jest użytkownik pojazdu.

Od czasu premiery w 2016 sprzedanych zostało już 60 000 sztuk modelu Hyundai IONIQ, co uczyniło ten samochód jednym z głównych filarów progresywnej oferty ekologicznych modeli marki Hyundai. Obok samochodów z gamy IONIQ, Hyundai oferuje dzisiaj również zasilany wodorem SUV Hyundai NEXO oraz model KONA Electric i posiada w swoim portfolio najszerszą gamę napędów ekologicznych. Wprowadzenie najnowszego Hyundaia IONIQ to kolejny krok w kierunku rozwoju modeli o zelektryfikowanych napędach oraz zapewnienia czystszej mobilności jutra.

Galeria: Hyundai IONIQ Hybrid - facelift


Galeria: Hyundai IONIQ Electric - facelift


Galeria: Hyundai IONIQ Plug in - facelift


Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL