| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Nowy Hyundai i10 mocny gracz w segmencie A
dodano: 2019-09-05 10:47:06, dodał: Redakcja, źródło: Hyundai Media

Hyundai zaprezentował nowe wcielenie najmniejszego modelu w ofercie - i10. Od momentu wprowadzenia w 2008 roku i10 odnosi sukcesy na rynkach europejskich. Czy trzecia generacja modelu ma szanse powtórzyć sukcesy poprzedników?



Nowa generacja modelu Hyundai i10 została opracowana, zaprojektowana i wyprodukowana w Europie. Samochód mierzy 3670 mm długości, 1680 mm szerokości i 1480 mm wysokości. Stylistyka nowego i10 jest elegancka i dynamiczna stworzona z połączenia kontrastujących miękkich powierzchni z ostrymi liniami. Szeroki grill o modnej strukturze plastra miodu z okrągłymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED nawiązuje do poprzednika. Z boku i10 wygląda zgrabnie, przeplatając gładkość z ostrymi krawędziami w kształcie litery X na słupku C na którym znalazło się logo "i10", który przechodzi w dość płaski tył.

Konstrukcja całkowicie nowego i10 łączy przeciwstawne elementy miękkości i ostrości zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Nasi projektanci znaleźli inspirację w ubraniach sportowców, które kontrastują naturalne kształty ludzkich mięśni z ostrą i techniczną grafiką

Thomas Bürkle - Główny projektant w Hyundai Design Center Europe



Nowoczesne wnętrze z dużym centralnym wyświetlaczem na desce rozdzielczej charakteryzuje się lekkością. Smaku dodają elementy o trójwymiarowej strukturze plastra miodu na desce rozdzielczej oraz drzwiach, które zaprojektowano w taki sposób, aby wizualnie przedłużały deskę rozdzielczą dając poczucie większej przestrzeni. Nowy i10 dostępny będzie w dwóch konfiguracjach jako cztero- lub pięcioosobowy model. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi do 2425 mm zwiększyła się przestrzeń dla pasażerów. Dodatkowo w i10 przewieziemy 252 litry bagażu.

Miejski model został wyposażony w nowoczesne rozwiązania z dziedziny poprawy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. Na liście wyposażenia znaleźć możemy Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) - wykrywające nie tylko samochody, ale również i pieszych przed samochodem; asystent świateł drogowych (HBA) automatycznie przełącza światła drogowe i mijania zapewniając optymalne oświetlenie drogi. Bardzo przydatne w mieście funkcje to system asystenta utrzymania pasa ruchu (LKAS), ostrzeżenie dla kierowcy (DAW) i inteligentne ostrzeżenie o ograniczeniu prędkości (ISLW).

Na pokładzie nowego Hyundaia i10 znalazł się szereg funkcji łączności, których centrum jest 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. System kompatybilny jest z Apple CarPlay i Android Auto.

Dla modelu Hyundai i10 trzeciej generacji przewidziano dwa silniki benzynowe. Pierwsza jednostka to 3-cylindrowy silnik MPi o pojemności 1,0 litra generujący moc 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego. Mocniejsza wersja z 4-cylindrowym silnikiem MPi o pojemności 1,2 litra oferuje 84 KM mocy i 118 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu w obu wersjach odpowiadają standardowa manualna pięciobiegowa skrzynia biegów lub pięciobiegowa zautomatyzowana manualna skrzyni biegów (AMT).

Naszym zdaniem nowy Hyundai i10 wnosi do segmentu miejskich samochodów powiew świeżości, wnosząc nowe technologie połączone z nowoczesną stylistyką. A Wam jak podoba się trzecie wcielenie najmniejszego Hyundaia?

Galeria: Hyundai i10 trzeciej generacji


Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL