Ford Fiesta Van – nowa era miejskich dostaw
dodano: 2020-06-20 11:22:13, dodał: Redakcja, źródło: Ford (The Ford Motor Company)
Coraz częściej do ofert różnych producentów trafiają modele z hybrydowymi układami napędowymi. Nikogo nie dziwią układy hybrydowe w samochodach osobowych w różnych segmentach. Ale Ford idzie krok dalej prezentując Fiestę z miękkim układem hybrydowym w wersji... Van!
Od lat 90-tych na polskich drogach spotykamy wiele modeli osobowych hatchbacków w wersjach dwuosobowych, w których zamiast tylnej kanapy stworzona jest wspólna z bagażnikiem przestrzeń ładunkowa. Jednym z przedstawicieli tego segmentu jest Ford Fiesta Van. Który teraz debiutuje w wersji ze zelektryfikowanym 48V miękkim układem hybrydowym.
Sercem Forda Fiesta Van EcoBoost Hybrid jest litrowy układ napędowy EcoBoost o mocy 125 KM z możliwością elektrycznego „doładowania” aż 50 Nm momentu obrotowego np. podczas startu i przyspieszania. Konstrukcja Fiesty Van EcoBoost Hybrid została stworzona tak, aby nie zmniejszyć objętości ładowni – która wynosi 1,0 m³. Ładowność pozostała na poziomie 531 kg.
Fiesta Van EcoBoost Hybrid jest najnowszym krokiem Forda w kierunku oferowania zelektryfikowanych opcji w całej gamie samochodów dostawczych.
Hans Schep - dyrektor generalny ds. Pojazdów użytkowych, Ford Europe
Jak to działa?
Jednolitrowy silnik EcoBoost Hybrid wyposażony jest w zintegrowany rozrusznik/generator (BISG), który spełnia funkcje alternatora i rozrusznika. Zaletą zastosowania BISG jest możliwość odzyskiwania energii traconej podczas hamowania, która trafia do 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego chłodzonego powietrzem.
Inteligentny miękki układ hybrydowy monitoruje sposób użytkowania pojazdu intensywnie doładowując akumulator, którego energia w wybranych sytuacjach wspomaga silnik benzynowy „doładowaniem” momentu obrotowego podczas jazdy i przyspieszania. Dodatkowo energia z akumulatora zasila urządzenia pomocnicze pojazdu. Kolejnym elementem wpływającym na oszczędność paliwa jest technologia dezaktywacji cylindrów. W zależności od sytuacji i obciążenia jednostki napędowej system może odłączyć lub ponownie włączyć jeden cylinder w ciągu 14 milisekund, bez uszczerbku dla wydajności.
Ford Fiesta Van EcoBoost Hybrid ma więc mniejszy apetyt na paliwo – już od 5.1 l benzyny na 100 km, co równa się mniejszej emisji CO2 na poziomie 115 g/km (WLTP).
Ford Fiesta Van – nowa era miejskich dostaw
Hybrydowa wersja Forda Fiesta Van EcoBoost Hybrid zastąpi w ofercie wysokoprężny wariant 1.5 TDCi o mocy 85 KM. Do salonów sprzedaży nowy wariant dostawczej Fiesty ma trafić w sierpniu.
Przeczytaj również