Transit rusza na podbój międzynarodówki
dodano: 2021-02-17 21:03:00, dodał: Redakcja, źródło: Ford (The Ford Motor Company)
Ford przygotował specjalne wersje dostawczego Transita dla flot pojazdów międzynarodowych. Cechy szczególne: kabina sypialna, możliwość załadowania 10 palet oraz... 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej! Czy teraz częściej spotkamy Transita na „międzynarodówce”?
Europa środkowo-wschodnia słynie z popularnych w międzynarodowym transporcie dostawczaków o masie całkowitej do 3,5 tony, które potrafią tygodniami być w trasie. Rynek ten zdominowany został głównie przez Renault Mastery i Fiaty Ducato (rzadziej Peugeoty Boxery i Citroeny Jumpery). Teraz do stawki dołącza specjalnie przygotowane warianty Ford-a Transit-a. I to aż dwa! Nikogo nie zdziwi fakt, że zabudowy powstały w... Polsce.
Do zbudowania międzynarodowych Transitów posłużyło przedłużone podwozie L5 z przednim napędem o rozstawie osi 4522 mm. Opracowane przez Carpol i Partner Nadwozia dwa warianty przystosowane są do przewozu 10 euro palet. Oba warianty różnią się przed wszystkim kabiną sypialną – pierwszy wariant to przedłużona kabina z „łóżkiem z tyłu”, drugi wariant to standardowy „kurnik”.
Ford Transit z łóżkiem za przednimi fotelami i 10 paletową zabudową jest naprawę dłuuuugi
Do wyboru w międzynarodowym Transicie mamy dwa nowoczesne silniki EcoBlue o pojemności dwóch litrów w wariantach 130 KM / 360 Nm oraz 160 KM / 390 Nm. W obu wariantach masa pojazdu nie przekracza 2380 kg – co jest niezwykle ważne przy konwersjach na samochody do transportu długodystansowego.
Ford Transit z popularnym "kurnikiem" i 10 paletową zabudową
Standardowo Transit wyposażony jest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Opcjonalnie (kosztem kilku kilogramów ładowności) możemy otrzymać sześciobiegowy automat. W opcji dostępny jest również ważny w międzynarodówce powiększony do 95 litrów zbiornik paliwa.
Czy nowe warianty Forda Transita zmienią rynek samochodów w międzynarodówce?
Przeczytaj również