| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Ford wprowadza 5-tonowego Transita
dodano: 2020-12-13 11:46:29, dodał: Redakcja, źródło: Ford (The Ford Motor Company)

Ford rozszerza ofertę dostawczego Transita w wersji o wysokiej ładowności. Oprócz największej w historii dopuszczalnej masy całkowitej równej 5000 kg zwiększy się również liczba dostępnych kombinacji wersji nadwoziowych. Oprócz znanego furgonu wysokiej ładowności otrzymamy również ramę do zabudowy.

Najcięższy Transit w historii kompleksowo dostosowany

Dotychczas największa wersja Transita mogła się pochwalić DMC równą 4700 kg dostępną jako tylnonapędowy furgon z długim rozstawem osi i wysokim dachem o pojemności ładowni 15,1 m3.

Nowy wariant otrzymuje dodatkowe 300 kg „wagi” - łącznie jego DMC sięga 5000 kg. Co ważniejsze zwiększa się ilość wersji nadwoziowych – oprócz znanego furgonu „Jumbo” - Ford zaoferuje 5-cio tonowe podwozie z kabiną pojedynczą lub podwójną i to... w trzech rozstawach osi i czterech długościach ramy! Dzięki temu Ford Transit może zostać poddany konwersjom u producentów zabudów, którzy mają do dyspozycji aż 2886 kg brutto.

Ford Transit w fabrycznej zabudowie skrzyniowej
Ford Transit w fabrycznej zabudowie skrzyniowej


Wiemy, że ładowność jest kluczowym czynnikiem wpływającym na produktywność firm, dlatego nowy flagowy Ford Transit jest najmocniejszym i najcięższym vanem, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy.

Hans Schep - dyrektor generalny ds. Pojazdów użytkowych w Ford Europe



Łatwo więc będzie wybrać odpowiedni wariant pod zabudowę zarówno do budownictwa - jako załogową siedmioosobową wywrotkę, pod specjalistyczną karetkę pogotowia czy autolawetę.

Zwiększenie DMC wymagało wprowadzenia pewnych modyfikacji. Wzmocnione zostały osie pojazdu – tylna do 3500 kg, przednia do 2100 kg, zmieniono piasty kół oraz wzmocniono tylne hamulce. W przypadku furgonu wzmocniono również górną część nadwozia, aby lepiej przenosić większy ciężar ładunku.

Ford Transit Furgon
Ford Transit Furgon


Wszystkie wersje pięciotonowego Transita wyposażone będą w napęd na tylną oś i dwulitrowy, rzędowy turbodiesel 2.0 EcoBlue o mocy maksymalnej 170 KM (125 kW) i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 390 Nm. Pięciotonowy Transit będzie dostępny z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL