| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Ford Focus EcoBoost Hybrid – efektywna oszczędność
dodano: 2020-07-19 11:23:08, dodał: Redakcja, źródło: Ford (The Ford Motor Company)

Ford posiada rozbudowaną gamę modeli modeli samochodów wyposażonych w „miękki” układ hybrydowy. Wśród modeli osobowych do wyboru mamy miejskiego crossovera Puma, kompaktowego SUV-a Kuga czy miejską Fiestę. Również w gamie samochodów dostawczych Ford znalazły się Transit i Transit Custom wyposażone w łagodną technologię hybrydową. Teraz do tego grona dołącza również Focus.

Pod koniec czerwca Ford poinformował o wprowadzeniu do europejskiej oferty Focusa wyposażonego w pozwalający na spore oszczędności paliwa zelektryfikowane układy napędowe EcoBoost Hybrid z 48-woltowym miękkim układem hybrydowym. Oszczędność paliwa równa się oszczędność pieniędzy, a gdy jeszcze odbywa się to bez straty na dynamice?

Do 150 koni mechancznych z jednego litra...

Coś co było nie dostępne jeszcze 10 lat temu stało się faktem. 1,0-litrowy EcoBoost Hybrid oferuje aż 155 KM (114 kW) mocy maksymalnej przy średnim zużyciu benzyny na poziomie 4,1 l/100 km przy emisji CO2 93 g/km (wg NEDC). W porównaniu do oferowanej w Focusie dwulitrowej benzynowej jednostki z przez dekady, która oferowała moc rzędu 145 KM (107 kW) udało się uzyskać aż 45-procentową poprawę efektywności! Co rzecz jasna przekłada się też na osiągi. Dla Focusa przygotowano również 125-konny (92 kW) wariant 1.0 EcoBoost Hybrid.

Ford Focus EcoBoost Hybrid – efektywna oszczędność
Ford Focus EcoBoost Hybrid – efektywna oszczędność


Nasze zelektryfikowane układy napędowe zaprojektowano nie tylko w celu oszczędzania pieniędzy na paliwie, ale również dla zwiększenia przyjemności z jazdy. Focus EcoBoost Hybrid bezproblemowo integruje energię elektryczną i benzynę, zapewniając niespotykany wcześniej poziom wydajności.

Roelant de Waard - wiceprezes ds. Marketingu, sprzedaży i serwisu Ford of Europe



W „miękkim” układzie hybrydowym standardowy alternator i rozrusznik zastępowane są jednym urządzeniem - rozrusznikiem/generatorem napędzanym paskiem (BISG). W zależności od sytuacji BISG odzyskuje energię hamowania, która trafia do 48 V akumulatora litowo-jonowego, a następnie podczas najbardziej niekorzystnych dla spalania warunków takich jak przyspieszenie czy ruszanie z miejsca BISG wykorzystuje zmagazynowaną energię działając jak silnik – wspomagając spalinową jednostkę dodatkowymi momentem obrotowym do 50 Nm. Dodatkowo energia z 48 V instalacji zasila elektryczne urządzenia pomocnicze pojazdu. Kolejnymi ważnymi dla oszczędności paliwa elementami są wspomagana przez BISG technologia Auto Start-Stop z możliwością wyłączenia silnika spalinowego podczas wybiegu, oraz technologia dezaktywacji cylindrów, gdy pełna pojemność nie jest potrzebna.

48 V akumulator umieszczony został pod przednim siedzeniem pasażera, dzięki czemu uniknięto utraty przestrzeni ładunkowej na komponenty układu hybrydowego.

Ford Focus EcoBoost Hybrid – efektywna oszczędność
Ford Focus EcoBoost Hybrid – efektywna oszczędność


Wszystkie ważne informacje na temat działania układu hybrydowego można kontrolować za pomocą 12,3-calowego cyfrowego zestaw wskaźników, który otrzymał unikalny motyw i przejrzystą grafikę, która informuje o zużyciu energii elektrycznej, ilości wygenerowanej energii elektrycznej oraz na żywo podglądać czy energia jest obecnie zwracana do akumulatora, czy też wykorzystywana w celu poprawy efektywności paliwowej i wydajności.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL