| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Opel Combo Cargo i Opel Vivaro – użytkowe „terenówki”
dodano: 2020-09-09 09:28:37, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press

Nie wszystkie branże wykorzystują samochody użytkowe w miastach, na autostradach czy drogach szybkiego ruchu. Czasami trzeba opuścić drogi asfaltowe i wykonać pracę gdzieś na bezdrożach. Właśnie dla takich nabywców Opel przygotował Combo i Vivaro z napędem na cztery koła i zwiększonemu prześwitowi.

W obu modelach to kierowca decyduje jaką opcję napędu wybiera w zależności od warunków drogowych. Przechodząc na tryb „Eco” napęd tylnej osi jest rozłączany napędzana jest jak w standardowych wersjach wyłącznie przednia oś. Dzięki temu ograniczone zostaje spalanie co wiąże się również ze zmniejszeniem emisji oraz zużycie opon. Kiedy zachodzi potrzeba wjechać w teren bez zatrzymywania samochodu kierowca może uruchomić tryb „Auto 4WD” - a wtedy gdy tylko przednie koła zaczną tracić przyczepność, sprzęgło wiskotyczne oraz centralny mechanizm różnicowy dołączają napęd na tylną oś. A gdy już teren jest naprawdę ciężki do dyspozycji mamy jeszcze funkcję blokady tylnego mechanizmu różnicowego „R. Lock”.

Opel Combo Cargo 4x4
Opel Combo Cargo 4x4


Standardowo Opel Combo Cargo z napędem na cztery koła oferuje zwiększony prześwit o 90 mm, oraz zabezpieczenia w postaci osłony pod silnikiem i skrzynią biegów. Opcjonalnie można również zamówić osłony zbiornika paliwa i tylnej osi oraz zwiększyć prześwit o dodatkowe 20 mm (aż do 300 mm). W takiej konfiguracji mały dostawczy Opel Combo 4x4 jest w stanie pokonywać wzniesienia o nachyleniu terenu aż do 41 stopni! W zależności od wersji na pokład Combo Cargo 4x4 możemy zabrać do 880 kg.

Opel Vivaro 4x4
Opel Vivaro 4x4


Opel Vivaro z napędem na cztery koła dostępny jest jako furgon w trzech długościach: małej, średniej i dużej o maksymalnej przestrzeni ładunkowej 6,6 m3 o ładowności do 1344 kg. Posiada prześwit zwiększony o 60 mm (do 245 mm) i poradzi sobie z podjazdem o nachyleniu do 23,7 stopnia.

Konwersja na napęd 4x4 wiąże się z dopłatą 31 000 zł netto zarówno w przypadku Combo Cargo, jak i Vivaro.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL