| kontakt
Najczęściej czytane:
BMW 128ti – hatchback nie musi być nudny
dodano: 2020-10-20 21:25:24, dodał: Redakcja, źródło: BMW

BMW prezentuje nową odmianę swojego najmniejszego modelu - BMW 128ti. Choć pod względem osiągów nie przebija typowo sportowej odmiany BMW M135i xDrive to zajmuje miejsce na szczycie gamy... przednionapędowych „jedynek”!

Kompaktowy hatchback nie musi być nudny. Już od lat producenci z różnych kontynentów proponują kolejne modele oferujące zalety pięciodrzwiowego kompaktu i ponad przeciętne osiągi. Po typowo sportowej odmianie BMW rozszerza gamę Serii 1 o kolejną odmianę, która pozwoli poczuć prawdziwą radość z jazdy. A wszystko za sprawą... mocnej jednostki napędowej, przedniemu napędowi i specjalnie zestrojonemu układowi jezdnemu M i blokadzie mechanizmu różnicowego Torsen. Wszystko w BMW 128ti.

BMW 128ti
BMW 128ti


Nowe BMW 128ti już na pierwszy rzut oka daje poznać po sobie, że drzemie w nim moc. Stylizację oparto na modelu M Sport BMW serii 1 dodając nieco delikatnych czerwonych akcentów. Standardowe wyposażenie obejmuje elementy czarną atrapę chłodnicy i czarne lusterka zewnętrzne. Dodatkowo dwie końcówki rur wydechowych i wielkie 18-calowe obręcze kół specjalnie zaprojektowane do tego modelu dodają sportowego charakteru.

BMW 128ti
BMW 128ti


Kolor czerwony pojawia się również we wnętrzu BMW 128ti, gdzie kontrastują z dominującą czernią: na oparciach foteli, podłokietniku środkowym, boczkach drzwi, desce rozdzielczej i obszyciu dywaników. Jeżeli do kogoś czerwień nie przemawia może z niej zrezygnować.

BMW 128ti
BMW 128ti


Do napędu BMW 128ti zastosowana została jednostka wywodząca się z najmocniejszego 4-cylindrowego silnika BMW Group zastosowanego w M135i xDrive. Benzynowa dwulitrowa jednostka po zaadoptowna do BMW 128ti oferuje 265 KM (195 kW) mocy w zakresie 4750 do 6500 obr/min. Aż 400 Nm momentu obrotowego dostępne jest w zakresie 1750 do 4500 obr/min poprzez 8 stopniową sportową skrzynię trafia do przednich kół, dzięki czemu możemy się cieszyć znakomitą reakcją na wciskanie pedału gazu. Przyspieszenie do setki zajmuje 6,1 s, zaś wskazówka prędkościomierza może poszybować do 250 km/h.

BMW 128ti
BMW 128ti


Dla poprawy właściwości jezdnych BMW 128ti otrzymało sportowy układ jezdny M, dostosowany do osiągów i charakteru modelu. Obniżone zawieszenie, sztywniejsze stabilizatory twardsze sprężyny i specjalne amortyzatory poprawiają stateczność redukując przechyły karoserii.

Nowy wariant BMW 128ti trafi do salonów sprzedaży w listopadzie 2020 roku. Wtedy też poznamy cenę nowej wersji, która powinna być zdecydowanie niższa niż 193 400 zł, które musimy zapłacić za BMW M135i xDrive.

Przeczytaj również

Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL