| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Ekstremalne testy zimowe nowego BMW iX
dodano: 2020-12-14 09:38:26, dodał: Redakcja, źródło: BMW

Wprowadzenie do produkcji seryjnej BMW iX do produkcji seryjnej coraz bliżej. Aktualnie testowe modele rozpoczęły ostatnie testy zimowe za kołem podbiegunowym. Ekstremalne warunki północnej Skandynawii pozwalają precyzyjnie dostroić system napędu i układu jezdnego. To znakomity test również dla akumulatora i silników elektrycznych – w ekstremalnie niskich temperaturach.

To wielki test dla najnowszej generacji napędu BMW iX. Wyposażony w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy około 500 KM (370 kW) i napęd na wszystkie koła xDrive model wymaga dostrojenia rozkładu przenoszenia momentu obrotowego na poszczególne osie. Główny cel - wyjątkowo niskie zużycie energii – w założeniach poniżej 21 kWh na 100 km (WLTP) co przełoży się na zasięg ponad 600 km.

Ekstremalne testy zimowe nowego BMW iX
Ekstremalne testy zimowe nowego BMW iX


Testy zimowe kluczowe dla napędu elektrycznego

Największym wrogiem samochodów elektrycznych jest mróz. Zimowe testy pokazują jak w praktyce zachowuje się akumulator wysokonapięciowy i technologia ładowania. To również test dla zachowania systemu wskazania poziomu naładowania czy systemu zarządzanie temperaturą zapewniające optymalną temperaturę pracy napędu i akumulatora. Zimowe warunki pokazują również wpływ niskich temperatur na zasięg.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL