| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Nowa Dacia Duster już we wrześniu w salonach
dodano: 2021-08-21 09:01:53, dodał: Redakcja, źródło: Dacia (Renault Media)

We wrześniu na polski rynek ma dotrzeć nowa Dacia Duster w wersji po liftingu. Model który od lat jest bestsellerem na rynku kompaktowych SUV-ów zyskuje nieco świeżości, nową gamę jednostek napędowych. Pozostaje jednak wierny swojemu DNA: nieprzyzwoicie atrakcyjny cenowo i funkcjonalny.

Delikatny zewnętrzny lifting Dustera sprawił, że nadwozie stało się zdecydowanie „świeższe”. Model wizualnie został dostosowany do aktualnych trendów marki, które poznaliśmy wraz z prezentacją nowego Sandero, Sandero Stepway i Logana. Głowna zmiana obejmuje reflektory przednie w technologii LED – ze światłami do jazdy dziennej typu ECOLED w kształcie litery Y. Dodatkowo nowy Duster staje się pierwszym modelem rumuńskiej marki który otrzymał przednie kierunkowskazy w technologii LED.

Dacia Duster po liftingu (2021)
Dacia Duster po liftingu (2021)


Po za odświeżeniem wyglądu Duster zyskał również na aerodynamice – dzięki nowemu spojlerowi, oraz nowym obręczom w rozmiarach 16 i 17-cali.

Również wnętrze zostało poddane delikatnym modyfikacjom. Największa zmiana to poprawiająca estetykę w 100 % nowa tapicerka. Dodatkowo komfort podróży zwiększony został poprzez zastosowanie nowych zagłówków, oraz wysokiej konsoli środkowej z szerokim podłokietnikiem. Kolejny elementem wprowadzonym wraz z liftingiem są dwa nowe systemy multimedialne z 8-calowym ekranem: Media Display i Media Nav.

Dacia Duster po liftingu (2021)
Dacia Duster po liftingu (2021)


Pomimo atrakcyjnej ceny wyposażenie nowego Dustera w dziedzinie systemów podnoszących bezpieczeństwo jest bardzo bogate. Już w podstawowej wersji na wyposażeniu otrzymamy: ogranicznik prędkości, asystenta ruszania pod górę czy asystenta hamowania.

Dacia Duster po liftingu (2021)
Dacia Duster po liftingu (2021)


W nowej odsłonie Dustera otrzymujemy zupełnie nową paletę jednostek napędowych zoptymalizowanych pod kątem emisji CO2. Do wyboru mamy oprócz jednostei benzynowych również coraz rzadziej spotykane diesle oraz jednostkę zasilaną gazem LPG. Wsród jednostek benzynowych możemy wybierać z trzech silników: 1.0 TCe o mocy 90 KM (67 kW), 1.3 TCe o mocy 130 KM (96 kW) współpracujące z 6-biegową manualną skrzynią biegów przekazującą napęd na przednią oś, oraz 1.3 TCe o mocy 150 KM (110 kW) z manualną skrzynią biegów i napędem na cztery koła lub automatyczną skrzynią EDC i napędem na przednią oś. Warianty z silnikiem diesla obejmują motor 1.5 dCi o mocy 115 KM (85 kW) dostępny z napędem na przednią lub obie osie w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Dacia Duster po liftingu (2021)
Dacia Duster po liftingu (2021)


Bardzo ciekawą opcją jest przednionapędowy wariant ECO-G 100 z fabryczną instalacją LPG gwarantujący niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Dzięki zastosowaniu standardowego zbiornika na benzynę o pojemności 50 litrów i butli na LPG o pojemności netto 50 litrów – w tym wariancie Duster oferuje zasięg aż 1235 km bez potrzeby przerwy na tankowanie!

W nowej odsłonie Duster nadal pozostaje wierny swojemu DNA – nadal jest samochodem rodzinnym, a w wersji z napędem na cztery koła również przyjacielem pomagającym aktywnie spędzać czas nawet jeśli trzeba dotrzeć do celu zjeżdżając na bezdroża.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL