| kontakt
3,9 mln sprzedanych samochodów i wzrost sprzedaży Groupe PSA
dodano: 2019-01-21 09:35:38, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press

W 2018 roku Groupe PSA sprzedała blisko 3 878 000 samochodów. Rentowny wzrost jest efektem ofensywy produktowej Groupe PSA z 70 debiutami rynkowymi w różnych regionach w ciągu ostatnich dwóch lat. To także skutek wdrożenia Core Model Strategy ukierunkowanej na potrzeby klientów oraz zaangażowania sieci sprzedaży.

Od 2014 roku modele Groupe PSA regularnie znajdują się wśród finalistów najbardziej prestiżowych konkursów samochodowych. W 2018 roku zdobyły nagrody Van of the Year 2019 IVOTY (Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van i Opel/Vauxhall Combo) i Best Buy Car of Europe 2019 przyznawany przez AUTOBEST (Citroën Berlingo Van, Opel/Vauxhall Combo Life i Peugeot Rifter), podobnie jak Citroën C3 Aircross rok wcześniej.

Core Technology Groupe PSA została wyróżniona tytułem Silnika Roku. Jest to już czwarty z rzędu tytuł przyznany 3-cylindrowemu silnikowi Turbo PureTech o mocy 110 i 130 koni.

Duży sukces odniosły SUV-y Groupe PSA, a zwłaszcza Peugeot 2008, 3008, 5008 (marka jest liderem w Europie), Citroën C3 Aircross, C3-XR, C5 Aircross, DS 7 Crossback oraz modele Opel/Vauxhall Crossland X, Mokka X i Grandland X. Dynamika rozwoju będzie utrzymana w 2019 roku.

Pojawią się nowe modele o dużym znaczeniu dla wszystkich marek Grupy.
Grupa zapowiedziała również ofensywę elektryczną, która obejmie wszystkie jej marki. Pierwsze modele hybryd typu plug-in i modele elektryczne pojawią się na rynku już w 2019 roku. Ofensywę rozpocznie marka DS.

Groupe PSA pobiła nowy rekord sprzedaży samochodów dostawczych - 564 147 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 18,3%.

W 2016 roku Grupa odnowiła swoją gamę kompaktowych furgonów, a w 2018 roku - ofertę furgonetek. W ten sposób umocniła pozycję lidera we wszystkich segmentach rynku europejskiego – blisko co czwarty nabywca samochodu dostawczego decyduje się na model Grupy.

Groupa PSA doskonale wykorzystała i przygotowała się do wdrożenia nowego protokołu pomiaru zużycia paliwa i emisji WLTP. W ten sposób zapewniła sobie dużą przewagę nad konkurencją w czterech ostatnich miesiącach 2018 roku. Na koniec ubiegłego roku Grupa osiągnęła 17,1% udziału w rynku, co oznacza wzrost o 3,8 punktu. To zasługa marek Peugeot i Citroën, które mogą poszczycić się największym wzrostem sprzedaży wśród 10 największych marek w Europie w 2018 roku. Obie uzyskały blisko 5-procentowy wzrost.

Przeczytaj również


Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL