| kontakt
Najczęściej czytane:
Kolejna odsłona mocy: Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna
dodano: 2019-04-27 16:09:30, dodał: Redakcja, źródło: Mercedes-Benz Polska

Niedawno zaprezentowany został sportowy hot-hatch oparty na Mercedesie klasy A. Teraz nadszedł czas na kolejnego przedstawiciela sportowej rodziny - nadchodzi Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna.

Po bardzo udanym debiucie wersji hatchback czas na kolejne dynamiczne ruchy AMG w segmencie aut kompaktowych. Sportowe limuzyny dały początek historii Mercedes-AMG i stanowią element tożsamości naszej marki. Dzięki nowemu A 35 przenosimy tę historię do czasów współczesnych – w postaci atrakcyjnego modelu, który służy jako punkt wejścia do świata AMG, a przy okazji odwołuje się do nowych grup klientów” – powiedział Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG.

Sercem sportowej limuzyny jest dwulitrowa, czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa charakteryzująca się wysoką mocą równą 306 KM (225 kW), oraz imponującym momentem obrotowym 400 Nm dostępnym w zakresie od 3000-4000 obr./min - żywiołowo reagującą na ruchy pedału gazu. Sportowego charakteru dodaje również emocjonujące brzmienie, charakterystyczne dla maszyn AMG.

Także dwusprzęgłowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G ma swój wkład w zwinny, dynamiczny charakter nowego A 35 4Matic Limuzyna. Zmiana biegów odbywa się błyskawicznie, a dobór przełożeń pozwala uzyskać spontaniczne przyspieszenia w całym zakresie prędkości. Standardowa funkcja RACE-START zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i dostarcza wyjątkowo emocjonujących wrażeń z jazdy. Zakres funkcji przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 7G uzupełniają dwa programy ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy – tymczasowy i stały.

Dynamizm, zwinność i sportowe osiągi – te trzy atrybuty charakteryzują seryjnie montowany w A 35 aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic. Układ ten łączy najlepszą możliwą trakcję z mnóstwem frajdy z jazdy. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50.
Mercedes-AMG A35 Limuzuna
Mercedes-AMG A35 Limuzuna

Nowy Mercedes-AMG A35 limuzyna posiada pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual.

Slippery to program zoptymalizowany pod kątem jazdypo śliskiej nawierzchni; wyróżnia się ograniczoną mocą silnika i spłaszczoną krzywą momentu obrotowego, a także „spokojniejszą” strategią zmiany biegów.

Program Comfort koncentruje się na komfortowej, oszczędnej jeździe, np. dzięki zmianie biegów przy niższych obrotach. Zawieszenie i układ kierowniczy mają wówczas najbardziej komfortowe nastawy.

Tryby Sport oraz Sport+, ze sportową konfiguracją silnika i skrzyni, kładą nacisk na zwinność prowadzenia i przyjemność z jazdy. Po ich uruchomieniu dźwięk turbodoładowanej jednostki staje się bardziej wyrazisty. Szczególnie emocjonujący jest program Sport+, z podwójnym wysprzęgleniem przy redukcji i częściowym odłączaniem cylindrów poprzez krótkie, precyzyjnie dobrane opóźnienie zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu.

Program Individual umożliwia dobranie i zachowanie odmiennych ustawień poszczególnych podzespołów, tak aby dopasować charakterystykę samochodu do własnych preferencji.

Nowy A 35 4Matic oferuje nowość w ramach systemu trybów jazdy AMG DYNAMICS – czyli zintegrowany układ dynamicznej kontroli prowadzenia. Poszerza on stabilizacyjne funkcje układu ESP® o interwencje, które zwiększają zwinność, a jednocześnie są dopasowane do oczekiwań kierowcy. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów niewyczuwalne przyhamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie łuku wywołuje określone odchylenie (ruch wokół pionowej osi samochodu)i zacieśnienie toru jazdy. Efekt: spontaniczne, precyzyjne prowadzenie.
Mercedes-AMG A35 Limuzuna
Mercedes-AMG A35 Limuzuna

Jak na sportowy samochód przystało również zawieszenie i układ hamulcowy zostało podrasowane. Przednia oś zawieszenia AMG opiera się na kolumnach McPhersona z dolnym wahaczem, kolumną resorującą i drążkiem poprzecznym. Specjalna geometria osi ogranicza wpływ napędu na układ kierowniczy, zapewniając wysoki komfort i zwinne prowadzenie. Specjalne przednie zwrotnice AMG cechuje radialne mocowanie zacisku – to rozwiązanie zaczerpnięte ze świata motorsportu. Czterodrążkowa tylna oś jest sztywno połączona z nadwoziem za pomocą ramy pomocniczej. Przy każdym kole stosowane są trzy wahacze poprzeczne i jeden prowadzący, piasta oraz łożysko – elementy pochodzące ze sprawdzonego A 45 4Matic. Taka budowa zapewnia maksymalną stabilność i zwinność prowadzenia.

Wysokowydajny układ hamulcowy A 35 4Matic pozwala na błyskawiczne wytracanie prędkości i zapewnia krótkie drogi hamowania. Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblokoraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach – nawet w ekstremalnych warunkach, tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane. Lakierowane na srebrny kolor zaciski wyróżnia czarny napis „AMG”.

Sportowe akcenty znajdują się również w wyglądzie zarówno zewnętrznym jak i w środku.

Z zewnątrz typowo dla maszyn AMG, wyróżnia ją osłona chłodnicy z podwójną listwą, przedni zderzak AMG Line z prowadnicami powietrza i spojlerem oraz elementy ozdobne z chromowanym, srebrnym wykończeniem. Z profilu uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów,o wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami, i osłony progowe AMG Line. Mocno zaakcentowane przetłoczenie biegnące od przedniego do tylnego błotnika podkreśla muskularne wyprofilowanie boków nadwozia. Lusterka zamocowano poniżej bocznych szyb, tak jak w samochodach sportowych. Typowy dla AMG efekt wizualny wzmacniają opcjonalnie dostępne obręcze o średnicy 19". Stylizacja tylnego pasa optycznie poszerza nadwozie kompaktowej limuzyny. Wzrok przyciągają tu dwuczęściowe tylne lampy oraz nowy wkład dyfuzora, a także spojler na krawędzi tylnej pokrywy i dwie okrągłe końcówki układu wydechowego umieszczone po bokach zderzaka.

A 35 4Matic jest oferowany z tapicerką z syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA w kolorze czarnym, z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami oraz czerwonymi pasami bezpieczeństwa, a także z tapicerką z syntetycznej skóry ARTICO w konfiguracji czarny/szary neva. Sportowy nastrój w kabinie zapewnia szereg dodatkowych akcentów, takich jak czerwone lamówki mikrofibry DINAMICA czy otwory wentylacyjne z czerwonym pierścieniem.
Nowa generacja kierownic AMG niezmiennie zapewnia doskonałe połączenie kierowcy z maszyną. Spłaszczony u dołu wieniec, perforowana skóra w obszarze chwytu i czerwone przeszycia – ergonomia łączy się tuz atrakcyjnym wyglądem i przyjemnymi w dotyku materiałami. Galwanizowane manetki zmiany biegów wspierają kierowcę w jeszcze bardziej sportowym stylu jazdy. Wbudowane panele dotykowe pozwalają na intuicyjną obsługę zestawu wskaźników i systemu multimedialnego ruchami palców.
Mercedes-AMG A35 Limuzuna
Mercedes-AMG A35 Limuzuna

W pełni cyfrowy zestaw wskaźników może wyświetlać informacje w jednym z trzech stylów. Szczególnie efektowny jest tryb supersportowy, z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami przedstawionymi w postaci trójwymiarowych słupków po lewej i prawej stronie ekranu. Za pomocą menu AMG można wywoływać różne widoki specjalne, takie jak przeciążenie czy dane jednostki napędowej.
Także dotykowy ekran multimediów podkreśla dynamiczny charakter samochodu – może on prezentować szereg funkcji i widoków AMG, jak np. wizualizacja programów jazdy, aplikacja AMG TRACK PACE czy dane telemetryczne. Kolejną nowością jest konsola środkowa AMG z panelem dotykowym i dodatkowymi przełącznikami do obsługi ESP®, ręcznego trybu przekładni oraz regulacji adaptacyjnego tłumienia w opcji.

Mercedesa-AMG A 35 4Matic Limuzynę wyposażono w nowy system multimedialny MBUX. Łączy on intuicyjną obsługę ze sportowym w formie interfejsem. Przejrzysta struktura menu wyróżnia się atrakcyjnymi efektami wizualnymi z trójwymiarową grafiką o wysokiej rozdzielczości. Dotykowy ekran MBUX wraz z wyświetlaczem cyfrowych wskaźników – przykryte jedną wspólną taflą szkła – tworzą panoramiczny kokpit, podkreślając horyzontalną orientację deski rozdzielczej.

Oczywiście na pokładzie nie zabrakło pionierskiego sterowania głosowego. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie złożone polecenia z zakresu inforozrywki i obsługi funkcji pojazdu – nawet, jeśli są one wyrażone w sposób pośredni.

Nowy Mercedes-AMG A35 Limuzyna imponuje również osiągami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 s oraz prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie) spełniają wymagania klientów, którzy także w segmencie aut kompaktowych poszukują prawdziwie sportowej dynamiki jazdy.

Przeczytaj również

Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL