| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Nowy Opel Mokka z konwencjonalnym napędem
dodano: 2020-09-06 08:40:04, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press

Po lipcowym debiucie elektrycznej wersji drugiej generacji modelu Opel Mokka-e sceptycy napędów bezemisyjnych oczekiwali na prezentację zapowiadanych wersji z napędem konwencjonalnym. Poznajcie gamę nowoczesnych i wyjątkowo oszczędnych jednostek spalinowych w nowym Opel Mokka.

W lipcu poznaliśmy nową odsłonę Opla Mokka-e wyposażonego w całkowicie elektryczny napęd, który cechował się niezwykle charakterystycznym wyglądem (o czym przeczytasz w artykule Opel Mokka już bez kamuflażu). W momencie debiutu elektrycznej odmiany producent zapowiadał wprowadzenie w późniejszym jednostek spalinowych. Po dwóch miesiącach od debiutu spełnia swoje obietnice.

Dwa warianty benzynowe i jeden Diesel

Do napędu nowej Mokki zastosowane zostaną znane z innych modeli PSA Groupe benzynowe turbodoładowane jednostki o pojemności 1.2 litra w dwóch wariantach mocy: podstawowy 100 KM (74 kW) i mocniejszy wariant 130 KM (96 kW). Słabsza jednostka dostępna będzie w wariancie z sześciobiegową manualną skrzynią. W wariancie mocniejszym do wyboru otrzymamy również ośmiostopniową przekładnię automatyczną. Według zaprezentowanych wstępnych danych nowe benzyniaki będą oszczędne: wariant 100-konny zadowoli się ok. 4,6 l/100 km przy średniej emisji CO2 104 g/km. Mocniejsza jednostka co może zadziwić ma się zadowolić jeszcze mniejszą ilością od 4,5 l/100 km przy emisji od 103 g/km CO2.

Opel Mokka GS-Line
Opel Mokka GS-Line


Nowa Mokka otrzyma również wariant wysokoprężny. Półtoralitrowy diesel o mocy 110 KM (81 kW) współpracujący z sześciobiegową przekładnią manualną ma być mistrzem oszczędności zużycia paliwa – od 3,8 l/100 km, emitując CO2 100 g/km CO2. W celu spełnienia surowych norm emisji spalin układ redukcji emisji jako kompaktowy moduł zamontowano jak najbliżej silnika. W skład modułu wchodzą: pasywny katalizator utleniająco-absorbujący tlenki azotu (NOx), wtryskiwacz AdBlue, układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtr cząstek stałych (DPF).

Atrakcyjna, oszczędna i na wskroś innowacyjna — Mokka w pełni symbolizuje wartości naszej marki: ekscytującej, przystępnej i niemieckiej. Nasi klienci mają swobodę wyboru — mogą zamówić Mokkę z silnikiem w pełni elektrycznym lub jednym z nowych, niezwykle wydajnych silników spalinowych.

Michael Lohscheller - dyrektor generalny firmy Opel



Opel Mokka GS-Line
Opel Mokka GS-Line


Spalinowa Mokka również atrakcyjna

W porównaniu do elektrycznej odmiany, wersje z napędem konwencjonalnym nie tracą nic z atrakcyjności zarówno pod względem designu jak i technologii. Na ich pokładzie nie zabraknie takich systemów jak zaawansowany tempomat (ACC), aktywne pozycjonowanie na pasie ruchu czy przednie matrycowe reflektory IntelliLux LED® złożone z 14 elementów.

Opel Mokka GS-Line
Opel Mokka GS-Line


Jeszcze atrakcyjniejsza wersja

Dodatkowo po raz pierwszy do oferty Mokki dołącza wersja GS-Line dodająca sportowej stylizacji poprzez zastosowanie czerwonego obramowania szyb bocznych, czarny błyszczący Vizor, czarne elementy dekoracyjne i emblematy na nadwoziu, specjalną tapicerkę przednich foteli, czerwone wykończenie zestawu wskaźników, czarne wykończenie obręczy kół z lekkiego stopu, dwukolorowy dach oraz czarną podsufitkę.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL