| kontakt
Nowy Jeep® Wrangler
dodano: 2018-07-22 13:10:44, dodał: Redakcja, źródło: Jeep (Fiat Chrysler Automobiles)

Niekwestionowany mistrz jazdy terenowej oraz wyjątkowy samochód do codziennej jazdy miejskiej, nowa generacja kultowego Jeepa Wranglera oferuje doskonały poziom komfortu oraz lepszą dynamikę jazdy. Nowy Jeep Wrangler jest jedynym w swoim rodzaju autem gotowym do zapisania nowego, bezprecedensowego rozdziału w legendarnej historii marki Jeep, której korzenie sięgają 1941 roku.

Właśnie w tym celu kultowy Jeep Wrangler został całkowicie odnowiony, jednocześnie pozostając wiernym swej tradycji i zachowując legendarne zdolności do jazdy terenowej, prawdziwą stylizację Jeepa oraz zaawansowane funkcje technologiczne.

W wyniku tych działań powstał najbardziej „uzdolniony" w dotychczasowej historii Wrangler, dzięki niezrównanemu wyposażeniu technicznemu, w zależności od wersji wyposażenia, obejmującemu dwa zaawansowane systemy napędu 4x4, aktywowane na żądanie systemy Command-Trac i Rock-Trac wraz z elektroniczną blokadą przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Trac-Lok oraz elektronicznie rozłączanym przednim stabilizatorem poprzecznym.

Nowy Jeep Wrangler radzi sobie doskonale, zarówno na najtrudniejszych bezdrożach, jak i na najbardziej ekskluzywnych ulicach miast, oferując nowoczesny design, który pozostaje wierny swemu oryginałowi, jednocześnie łącząc w sobie większe poczucie wolności podczas jazdy z otwartą przestrzenią nad głową oraz zaawansowane funkcje technologiczne, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i utrzymywanie łączności.

Jeep Wrangler czwartej generacji oferuje trzy różne poziomy wyposażenia: Sport, Sahara i Rubicon, wszystkie dostępne w konfiguracji 2-drzwiowej lub 4-drzwiowej, a także całkiem nowy pakiet Overland, wyłącznie do wersji Sahara, zapewniający bardziej ekskluzywny wygląd.

W Europie sprzedaż nowego Jeepa Wranglera rozpocznie się we wrześniu.



Ulepszone legendarne zdolności Jeep® 4x4 do jazdy, dokąd chcesz.
Jeep Wrangler, zaprojektowany, by pokonywać szlaki terenowe stanowiące największe wyzwania, to wynik ponad siedemdziesięciu pięciu lat pozycji lidera w opracowywaniu układów napędu 4x4. Dostępny z dwoma systemami napędu 4x4: Command-Trac - w wersjach Sport i Sahara oraz Rock-Trac - w standardzie w wersji Rubicon, to najmocniejszy model o najwyższych właściwościach terenowych. Oba układy posiadają nową 2-biegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac typu „full-time", która w sposób ciągły monitoruje i zarządza momentem obrotowym przesyłanym na przednie i tylne koła.

Układ napędu na cztery koła Command-Trac obejmuje 2-biegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu reduktora 2,72:1 oraz przednimi i tylnymi osiami Dana nowej generacji z przełożeniem 3,45 dla wersji z silnikiem benzynowym i 3,73 dla wersji z silnikiem Diesla.

System napędu 4x4 Command-Trac® oferuje 4 tryby pracy (plus tryb Neutral):

2H (Two-Wheel Drive High Range) - napęd na tylne koła, do jazdy po drogach utwardzonych;
4H AUTO (Full-Time Active On-Demand High Drive) - napęd Full-Time na cztery koła do jazdy w terenie lub na drogach utwardzonych;
4H Part-Time (Part-Time Four-Wheel Drive High Range) - napęd Part-Time na cztery koła do jazdy w terenie lub poza drogami utwardzonymi;
N (Neutral) - odłączenie napędu w skrzyni rozdzielczej;
4L (Four-Wheel Drive Low Range) - napęd na cztery koła z przełożeniem redukcyjnym, do jazdy w terenie.
Nowy Wrangler wyposażony jest w technologię „shift on the fly" (przełączanie podczas jazdy pracy), umożliwiającą zmianę napędu z 2WD na 4WD przy prędkości do 72km/h.

W normalnych warunkach jazdy, system Command-Trac pracuje w trybie 2WD, przekazując 100% mocy na koła tylne.
Przesuwając dźwignię w pozycję 4WD High, kierowca może przełączyć się w tryb jazdy z napędem na cztery koła, idealny podczas jazdy po śliskich nawierzchniach, takich jak piasek, błoto, śnieg lub lód. Tryb pracy 4H można wybrać zarówno w nowym trybie Auto - idealnym do bezpiecznego i komfortowego użytkowania w każdych warunkach jazdy, dzięki ciągłemu monitorowaniu i sterowaniu momentem obrotowym i automatycznemu włączaniu i wyłączaniu napędu 4WD w celu utrzymania trakcji - jak i w trybie 4H Part Time zapewniającym zawsze równomierne rozłożenie momentu obrotowego między przednią a tylną osią. Aby sprostać ekstremalnym wyzwaniom i wymagającym szlakom terenowym, kierowcy mogą używać trybu 4WD Low z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1, które zwielokrotnia moment obrotowy silnika.
Dostępny tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność podczas śliskich, trudnych warunków, takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.

Wersję Jeep Wrangler Rubicon cechują jeszcze lepsze właściwości terenowe. Rubicon jest wyposażony w system napędu 4x4 Rock-Trac z 2-biegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu reduktora 4,0:1, przednie i tylne osie Dana 44 nowej generacji przeznaczone do pracy w ciężkich warunkach oraz elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lok, by móc pokonywać najbardziej ekstremalne szlaki terenowe.

Standardowe wyposażenie obejmuje również wartość przełożenia przedniej i tylnej osi wynoszącą 4,10 dla wersji benzynowych i 3,73 dla wersji z silnikiem wysokoprężnym, elektroniczną blokadę przedniej i tylnej osi Tru-Lok umożliwiającą pokonywanie nawet najbardziej ekstremalnych tras.

Wersja Rubicon oferują również elektroniczne rozłączany przedni stabilizator poprzeczny pozwalający zwiększyć artykulację osi w najcięższych sytuacjach przeprawowych. System ten pozwala kierowcom na rozłączanie przedniego stabilizatora w celu zapewnienia dodatkowego skoku kół do przemierzania najtrudniejszych szlaków.

Wersje benzynowe Wranglera Rubicon mają maksymalny i ulepszony współczynnik pełzania 77,2:1, w przypadku wersji z silnikiem Diesla wynoszący 70,3:1 - oba te rozwiązania ułatwiają pokonywanie wszelkich przeszkód na szlaku.

Każdy Wrangler otrzymuje odznakę „Trail Rated" świadczącą o jego legendarnych zdolnościach 4x4. Odznaka „Trail Rated" na samochodach Jeep 4x4 oznacza, że zaliczyły one szereg wymagających testów sprawdzających ich możliwości w terenie w zakresie: TRAKCJI, BRODZENIA, ZWROTNOŚCI, ARTYKULACJI ZAWIESZENIA oraz PRZEŚWITU.

W nowym Jeepie Wranglerze odznaka Trail Rated obejmuje następujące funkcje:

System Command-Trac 4x4 z przełożeniem reduktora 2,72:1 w modelach Sport i Sahara;
System Rock-Trac 4x4 z przełożeniem reduktora 4:1 i standardową elektroniczną blokadą przedniej i tylnej osi Tru-Lok w modelu Rubicon;
Płyty osłonowe podwozia i tylne haki holownicze;
Głębokość brodzenia do 76 cm
Wzorcowe kąty w swojej kategorii (w 2-drzwiowej wersji Rubicon): kąt natarcia wynoszący 36,4o, kąt rampowy 25,8o, kąt zejścia 30,8o i prześwit poprzeczny wynoszący ponad 25 cm;
Maksymalny uciąg do 1500 kg (wersje 2-drzwiowe) i do 2500 kg (wersje 4-drzwiowe).

Nowoczesny, autentyczny design Wranglera.

Nowy Jeep Wrangler został zbudowany zgodnie z estetyką muskularnego wyglądu, która jest natychmiast rozpoznawalna dzięki tradycyjnym akcentom stylistycznym Jeepa: począwszy od okrągłych reflektorów po siedmioszczelinowy grill; począwszy od trapezoidalnych nadkoli po widoczne zawiasy; od składanej przedniej szyby po sportowy pałąk; od wyjmowanych drzwi po konfiguracje do jazdy pod gołym niebem z twardym lub miękkim dachem.

Nowy design nadwozia Wranglera jest odważny i surowy, z szerokim rozstawem osi i obniżoną linią dachu. Większe okna mają zapewniać lepszą widoczność na zewnątrz, szczególnie podczas podróży po ekstremalnych szlakach.

Zespół projektantów Jeepa nadał legendarnemu siedmioszczelinowemu grillowi bardziej nowoczesny wygląd, w którym obie zewnętrzne szczeliny grilla przecinają się z przednimi reflektorami, co jest wyrazem hołdu dla legendarnego modelu CJ. Górna część grilla w kształcie trapezu została delikatnie przesunięta do tylu w celu poprawienia właściwości aerodynamicznych.

W wersjach wyposażenia Sahara i Rubicon, dostępne LED-owe reflektory i światła przeciwmgielne dają wyraźne białe światło i sprawiają, że Wranagler ma zdecydowanie wyróżniający go wygląd. Światła do jazdy dziennej tworzą teraz aureolę wokół zewnętrznego obwodu przednich reflektorów oraz standardowe LED-owe kierunkowskazy zostały umieszczone w przedniej części trapezoidalnych nadkoli. W tylnej części, tradycyjne kwadratowe tylne światła mają funkcję oświetlenia LED.
Szyba przednia jest zdecydowanie większa i optymalnie pochylona, poprawiając tym samym aerodynamikę, a dzięki nowej, ulepszonej konstrukcji usprawniono mechanizm jej składania. By położyć ją na maskę wystarczy odkręcić zaledwie 4 śruby. Nowy Jeep Wrangler wyposażony jest w nowe pałąki przeciwkapotażowe, które pełnią funkcję klatki bezpieczeństwa i ciągną się przez całą długość karoserii, stanowiąc część słupków A. Konstrukcja ta zwiększa bezpieczeństwo, a lusterko wsteczne może pozostać na swoim miejscu nawet po złożeniu przedniej szyby.
Dwuczęściowe nadkola w kolorze nadwozia z czarną dolną listwą są w standardzie w wersji Sahara.

Nowe, lekkie i wytrzymałe aluminiowe drzwi są łatwe do demontażu za pomocą klucza z końcówką Torx (rozmiar końcówki jest wytłoczony bezpośrednio na zawiasach).
Wszystkie modele Wrangler są teraz wyposażone w sportowy pałąk w kolorze nadwozia przyspawany do nadwozia i z wbudowanymi uchwytami.

Jeep Wrangler to unikalny samochód dzięki kilku kombinacjom oferowanym jego użytkownikom, po to, by móc cieszyć się przygodami przeżywanymi podczas jazdy z otwartą przestrzenią nad głową. Dzięki różnym rozwiązaniom przedniej szyby i dachów model oferuje Klientom wybór spośród licznych możliwych konfiguracji.

Nowy Jeep Wrangler, jako jedyny dostępny na rynku prawdziwy SUV z napędem 4x4 umożliwia jazdę z w pełni otwartą przestrzenią nad głową, oferując różne kombinacje dachów i zapewniając jeszcze większe poczucie wolności.
Nowy, łatwy w obsłudze, sterowany elektrycznie dach Sky One-Touch spełnia obietnicę Wranglera dotyczącą użyteczności i możliwości przeżywania przygód, umożliwiając pasażerom poprzez naciśnięcie przycisku pełne otwarcie dachu z płótna na całej długości samochodu.
Dodatkowo, w nowym Wranglerze dostępne są jeszcze dwie inne konfiguracje dachu: nowy miękki dach bez zamkowy Premium Sunrider oraz nowy, lżejszy, łatwy w obsłudze, zdejmowany twardy dach Freedom Top składający się z trzech paneli.

Miękki dach Premium Sunrider został ulepszony poprzez dodanie dwóch dodatkowych profili podtrzymujących tkaninę. Ta nowa konstrukcja pomaga wyciszyć szum wiatru i umożliwia łatwiejszy dostęp do położenia częściowego i całkowitego otwarcia dachu.
Modułowy twardy dach Freedom Top ma łatwą w obsłudze 3-częściową budowę. Ulepszono go, wprowadzając lżejsze panele Freedom oraz zmodyfikowane zatrzaski umożliwiające szybsze zdejmowanie i zakładanie twardego dachu. Zależnie od wersji, dach Freedom Top jest dostępny albo w kolorze nadwozia, albo w kolorze czarnym.

Ostatnią, choć nie mniej ważną nowością jest obniżenie o około 300 mm uchwytu na koło zapasowe, dla zapewnienia lepszej widoczności zarówno kierowcy, jak i pasażerów.

Ekskluzywny pakiet Overland, dostępny na zamówienie, zapewnia bardziej ekskluzywny wygląd wersji Sahara. Pakiet ten zawiera unikalne 18" aluminiowe obręcze kół, grill w kolorze nadwozia z wlotami powietrza oraz obrysami przednich reflektorów w jasnym kolorze, twardą pokrywę koła zapasowego w kolorze nadwozia oraz logo Overland. Niepowtarzalne nadwozie w pakiecie Overland uzupełnia dedykowane wnętrze ze skórzaną tapicerką oraz LED-owe światła.

Nowy Wrangler oferuje do wyboru szeroką gamę wzorów kół. Wersja Sport jest dostępna ze standardowymi 17" polerowanymi, lakierowanymi felgami aluminiowymi. Wersja Sahara posiada w standardzie 18" aluminiowe koła i opcjonalne 18" koła ze specjalnym wykończeniem dostępnym w pakiecie Overland. Urodzony poszukiwacz przygód, Rubicon, wyposażony jest w standardzie w 17" lakierowane, polerowane aluminiowe felgi z 32" oponami Goodrich Mud-Terrain BF i opcjonalnymi 17-calowymi aluminiowymi kołami o specjalnym wzorze z czarnym, polerowanym wykończeniem. Konfiguracje te mogą się zmieniać w zależności od potrzeb i specyfikacji rynków.

Nowy Jeep Wrangler będzie dostępny w 10 różnych kolorach nadwozia: czarny Black, czerwony Firecracker Red, srebrny Billet Silver Metallic, biały Bright White, Granite Crystal Metallic, żółty Hellayella, niebieski Ocean Blue, pomarańczowy Punk'n Metallic, zielony Mojito i szary Sting Grey.

Nowe wnętrze oferujące komfort i funkcjonalność.
Poza stylową i komfortową kabiną, wnętrze nowego Jeepa Wranglera łączy w sobie autentyczny styl, wszechstronność, funkcjonalność oraz intuicyjną obsługę, dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów i wykończenia.

Inspirowana dziedzictwem modelu centralna konsola ma prostą, dopracowaną formę, którą uzupełnia poziomy design deski rozdzielczej i specjalne wykończenie zależnie od wybranego modelu. W modelu Sahara zestaw wskaźników otoczony jest miękką w dotyku powierzchnią, na której znajdują się ozdobne przeszycia.

Przyciski sterowania, w tym pokrętła do regulacji klimatyzacji i głośności radia, sterowanie przyciskiem Engine Stop Start (ESS) oraz złącza ładowania i porty USB są specjalnie wyprofilowane, aby zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogli szybko i łatwo je odnaleźć. Wewnętrzne i zewnętrzne okrągłe wloty powietrza HVAC są otoczone platynową chromowaną ramką, która nadaje im bardziej wyjątkowego wyglądu premium.

Funkcjonalność i wszechstronność Jeepa są doskonale widoczne w całkowicie odświeżonej konsoli centralnej, w której znajdują się gałka dźwigni zmiany biegów i skrzyni rozdzielczej oraz hamulec postojowy. Na dźwigni zmiany biegów, uchwytach i ramce wyświetlacza systemu multimedialnego umieszczono prawdziwe śruby, podkreślające oryginalne metody konstrukcji.
W nowym Jeepie Wranglerze debiutuje przycisk uruchamiający silnik, umieszczony w odpornej na warunki atmosferyczne ramce, w zasięgu ręki kierowcy. Fotele pokryte materiałową lub skórzaną tapicerką posiadają ozdobne przeszycia oraz regulowane zagłówki i podparcie lędźwiowe fotela kierowcy. Dostępna na zamówienie opcja „Komfort" obejmuje podgrzewane przednie fotele i kierownicę.
Pokryte winylem panele drzwi kierowcy i przedniego pasażera są miękkie w dotyku i mają wydłużone podłokietniki w celu zapewnienia większego komfortu podczas jazdy.

Zestaw wskaźników wyposażony jest w 3,5" lub 7" wyświetlacz LED (TFT). Siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz LED, oferowany w standardzie w wersjach Sahara i Rubicon, umożliwia kierowcy skonfigurowanie informacji na ponad 100 sposobów. Wbudowane w kierownicę przyciski sterujące umożliwiają sterowanie systemem nagłośnienia, połączeniami głosowymi i tempomatem, dzięki czemu kierowca może zawsze trzymać ręce na kierownicy.

Konsola centralna posiada ekran dotykowy o przekątnej 7" lub 8,4" (oba kompatybilne z aplikacją Android Auto Car Play) - ten ostatni to największy i najbardziej zaawansowany wyświetlacz UconnectTM oferowany kiedykolwiek w modelu Wrangler. System UconnectTM czwartej generacji ma zwiększoną moc procesora, szybszy czas uruchamiania oraz ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości.
Bezpośrednio pod ekranem dotykowym umieszczone są pokrętła do regulacji klimatyzacji i systemu nagłośnienia oraz media porty.
Dwa porty USB z przodu i dwa w zasięgu pasażerów podróżujących na tylnych fotelach łączą się z centrum multimedialnym. W nowym Wranglerze dostępne jest również standardowe, dodatkowe gniazdo zasilania 12V oraz gniazdo 230 V dla urządzeń zasilanych prądem zmiennym (AC).

Jeep Wrangler zawsze wyróżniał się ze względu na funkcjonalność oraz zdolność do zapewniania Klientom możliwości czerpania radości z przygód bez żadnych przeszkód. Nowy Wrangler nie jest wyjątkiem w tym względzie i oferuje szereg inteligentnych rozwiązań, jeśli chodzi o schowki, wytrzymałe kieszenie z siatki ciągnące się wzdłuż całej długości drzwi, uchwyty na kubki i liczne miejsca, w których można przechowywać np. telefon.
Schowek w desce rozdzielczej posiada teraz jeszcze lepszą izolację i, podobnie jak konsola centralna, można go zamknąć, aby bezpiecznie przewozić cenne przedmioty, kiedy dach samochodu jest opuszczony. Schowek pod podłogą bagażnika zapewnia miejsce do przechowywania małych przedmiotów poza zasięgiem wzroku.

Nowy system zarządzania ładunkiem Trail Rail umożliwia łatwy dostęp do przedmiotów umieszczonych w strefie bagażowej i zapewnia dodatkowe opcje składowania i zabezpieczenia ładunku. W podłodze bagażnika znajduje się praktyczny organizer do przechowywania śrub oraz zestaw narzędzi wraz z instrukcją umieszczony wewnątrz podłokietnika centralnego. Zarówno zestaw narzędzi, jak i organizer zostały zaprojektowane do przechowywania śrub i nakrętek dachu, drzwi i składanej szyby przedniej Wranglera podczas jazdy pod gołym niebem, podkreślając, że całe wyposażenie kultowego Jeepa zostało zaprojektowane, aby stworzyć komfortowe, nowoczesne i praktyczne otoczenie.
Od zawsze każdy Jeep® Wrangler jest standardowo wyposażony w trwałą i zmywalną kabinę z funkcjonalnymi korkami spustowymi w podłodze, a nowy model posiada dodatkowo specjalny gumowy pokrowiec ochronny systemu multimedialnego.
Można więc śmiało ruszyć na błotniste trasy i oddać się nieskrępowanej zabawie.

Niezawodny design nadwozia na ramie sercem legendarnych zdolności Jeepa.
Dzięki designowi typu „body-on-frame", czyli nadwoziu zbudowanemu na ramie oraz znakomicie zaprojektowanemu pięciowahaczowemu układowi zawieszenia, Wrangler stanowi wzorzec, jeśli chodzi o zdolności do jazdy z napędem 4x4 z ulepszoną dynamiką podczas jazdy szosowej, bezpieczeństwo pasażera oraz bardziej komfortowe wrażenia z jazdy.
Zastosowanie lekkich aluminiowych, wytrzymałych elementów - obejmujących drzwi, zawiasy drzwi, osłony zderzaków, ramę przedniej szyby i magnesową klapę bagażnika - przyczyniło się do zmniejszenia całkowitej masy pojazdu, poprawiając oszczędność zużycia paliwa.

W celu zabezpieczenia krytycznych elementów pojazdu podczas przygód na szlaku - w tym zbiornika paliwa, skrzyni rozdzielczej i miski olejowej automatycznej skrzyni biegów - Wrangler posiada cztery płyty ochronne i osłony nadwozia. Wersja Rubicon posiada grubościenne stalowe rury boczne, ograniczające potencjalne uszkodzenia karoserii podczas jazdy po bezdrożach.
Zawieszenie nowego Wranglera zostało zmodyfikowane pod kątem optymalizacji prowadzenia po drogach asfaltowych i komfortu jazdy bez uszczerbku dla właściwości terenowych.
Wrangler nadal wykorzystuje sprawdzoną konfigurację pięciowahaczowego zawieszenia ze sprężynami śrubowymi. Przednie zawieszenie obejmuje drążek poprzeczny oraz cztery wzdłużne drążki, zaś pięciowahaczowe zawieszenie tylne ma dwa górne i dwa dolne drążki wzdłużne wykonane z kutej stali oraz poprzeczny drążek reakcyjny.

Nowe jednostki napędowe w najnowszym Jeepie Wranglerze

Gama silników na rynku europejskim obejmuje dwie nowe jednostki napędowe: 2,2-litrowego MultiJeta II turbo diesel oraz 2,0-litrowy, 4-cylindrowy turbodoładowany, rzędowy silnik benzynowy. Oba silniki zestawione są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów, absolutną nowością w tym modelu.

Nowy 2.2 litrowy MultiJet II silnik turbo diesel: wyróżniający się technologią MultiJet drugiej generacji, efektywny 2,2-litrowy silnik diesel posiada cztery zawory na cylinder, rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy napędzany paskiem (DOHC), układ wtryskowy Common Rail 2000 bar, wtryskiwacze solenoidowe oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią (VGT). Zestawiony z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, 2,2-litrowy silnik turbo diesel zapewnia moc 200 KM przy 3500 obrotach oraz moment 450 Nm przy 2000 obrotach.
2,2-litrowy silnik posiada również system oszczędności paliwa Stop-Start (ESS). Jego najważniejsze cechy to:

- Blok silnika wykonany z aluminium
- System wyrównoważania w postaci przekładni Lancaster wmontowanej w blok silnika;
- Głowica cylindrów wykonana z aluminium oraz górnozaworowy rozrząd z podwójnym wałkiem rozrządu w konfiguracji 16 zaworowej;
- Rozrząd z rolkowymi popychaczami hydraulicznymi, oraz hydraulicznymi kasatorami luzu;
- Wtrysk paliwa z technologią Multijet drugiej generacji, ciśnienie robocze 2000 bar z wtryskiwaczami solenoidowymi oraz systemem Wtrysku Rate Shaping;
- Turbosprężarka ze zmienną geometrią, sterowana przez elektryczny siłownik.

Emisja spalin kontrolowana jest przez nowy system EGR z LP EGR i HP EGR, oba chłodzone. Oprócz tego, powietrze jest schładzane przez chłodnicę woda-powietrze, która pomaga zredukować emisję spalin, poprawiając szybkość reakcji silnika. Układ wydechowy posiada system SCR montowany pod podłogą, który redukuje emisję NOx do niewielkiej wartości oraz zabudowane razem systemy DOC i DPF, tworzące CCDPF, który służy do redukcji cząstek stałych. Dzięki tym obydwóm systemom, samochód spełnia wymogi nowych standardów RDE Euro 6/D.

Nowy 2.0 litrowy turbodoładowany silnik z czterema cylindrami w rzędzie: nowy 2.0-litrowy silnik benzynowy turbo oferuje moc 272 KM przy 5250 obrotach i moment obrotowy 400 Nm przy 3000 obrotów oraz wyposażony jest w technologię Stop-Start (ESS). Połączony z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, silnik ten należy do rodziny Global Medium Engine i posiada rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy (DOHC), podwójny niezależny wałek rozrządu oraz układ recyrkulacji schłodzonych spalin (C-EGR). Po raz pierwszy zastosowano wszystko razem: turbosprężarkę „twin-scroll", układ C-EGR, bezpośredni wtrysk oraz niezależnie chłodzony cieczą wlot powietrza, korpus przepustnicy i turbo. Dzięki temu technologicznemu połączeniu osiągi są na najwyższym poziomie, przy jednoczesnej redukcji spalania paliwa. Nowy, 2,0-litrowy silnik będzie dostępny w Europie w czwartym kwartale 2018 roku.

Nowa ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów: wszystkie wersje silnikowe montowane w Jeepie Wranglerze zestawione są z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, która umożliwia temu samochodowi optymalizację mocy dostarczanej przez silnik, gwarantując jednocześnie niezwykłą zrywność i płynne dostarczanie mocy podczas jazdy z dużą prędkością. Specjalnie przystosowana do potrzeb najnowszego modelu Wranglera, nowa, automatyczna skrzynia biegów oferuje niezrównane możliwości off-roadowe.

Szeroki wybór zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Podczas projektowania nowego Jeepa Wranglera, kluczowe znaczenie miało bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, dlatego model ten oferuje szeroki wybór funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony. Obejmuje on: system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind Spot Monitoring oraz Rear Cross Path Detection), system wspomagania parkowania Park Assist, kamerę cofania z dynamiczna siatką, system stabilizacji toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania przewróceniu się pojazdu (ERM) oraz cztery montowane seryjnie poduszki bezpieczeństwa.

Przeczytaj również


Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL