| kontakt
Nowa MAZDA CX-30
dodano: 2019-03-12 22:13:14, dodał: Redakcja, źródło: Mazda

W trakcie 89. Salonu Samochodowego w Genewie została zaprezentowana nowa Mazda CX-30, drugi model w gamie producenta zaliczanym do następnej generacji. Ten kompaktowy SUV sumuje w sobie doświadczenie posiadania samochodu Mazda, łącząc jedyną w swoim rodzaju elegancję stylu KODO z projektem wnętrza ukierunkowanym na człowieka i z Jinba-Ittai czyli doznaniem przyjemności prowadzenia na niespotykanym dotychczas poziomie.



Gabaryty tego auta – długość 4395 mm, szerokość 1795 mm i wysokość 1530 mm, przy rozstawie osi 2655 mm – sprawiają, że nowa Mazda CX-30 wkracza w segment rynkowy będący dla Mazdy nowością. Plasuje się pomiędzy CX-3, a ugruntowaną i niezmiennie popularną CX-5 i w ten sposób spełnia wymagania klientów, którzy chcą połączenia kompaktowych gabarytów, dopasowanych do użytku miejskiego, co jest cechą CX-3, z obszernością i praktycznością CX-5.

Projekt wnętrza skupiony na człowieku uwzględnia dwie sfery: kokpit rzeczowo zaprojektowany wokół kierowcy i sprzyjający koncentracji oraz czystą, jasną i otwartą przestrzeń kabiny dla pasażerów. Rozwiązania nowo opracowane, takie jak systemy audio – system Mazdy obejmujący 8 głośników lub system Bose® z 12 głośnikami – zostały starannie rozmieszczone z użyciem materiałów klasy premium, a znakomita jakość spasowania i wykończenia elementów nadaje wnętrzu klimat wysokiej jakości i prawdziwego wyrafinowania.
Nowy kompaktowy SUV bazuje na przyjętej przez Mazdę Architekturze Skyactiv-Vehicle nowej generacji, która wykorzystuje wrodzone zdolności człowieka do utrzymywania równowagi. W połączeniu z takimi zaawansowanymi rozwiązaniami jak zmodyfikowany system napędu i-Activ AWD (na wszystkie koła), który współpracuje z systemem GVC (G-Vectoring Control) przy rozdzielaniu momentu obrotowego pomiędzy koła przedniej i tylnej osi, pomaga to w uzyskaniu jeszcze bardziej angażującego doznania Jinba-Ittai przy prowadzeniu samochodu.

Podstawowe dane:
Długość całkowita - 4395 mm
Szerokość całkowita - 1795 mm
Wysokość całkowita - 1530 mm
Rozstaw osi - 2655 mm
Nawis przedni - 915 mm
Nawis tylny - 825 mm
Pojemność bagażnika - 430 l. (VDA)
Mazda CX-30
Mazda CX-30

Gama jednostek napędowych nowej Mazdy CX-30 obejmuje najnowsze silniki Diesla i benzynowe Skyactiv spełniające normę Euro 6d-TEMP. Jest wśród nich przełomowy silnik w ofercie firmy, wykorzystujący technologię SPCCI (Plug Controlled Compression Ignition, czyli samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą zapłonową). System SPCCI korzysta z unikalnej metody spalania, której efektem jest duża swoboda obrotowa charakterystyczna dla silnika benzynowego i jednocześnie silna pierwsza reakcja na dodanie gazu będąca cechą diesli. Wszystkie silniki benzynowe Skyactiv wyposażone są w nowy system Mazdy M-Hybrid, który wykorzystuje technikę napędu elektrycznego. W skład tego wydajnego systemu dyskretnej i małogabarytowej hybrydy wchodzi silnik elektryczny, którego działanie wspomaga pracę silnika benzynowego, oraz umieszczona pomiędzy kołami bateria litowo-jonowa o napięciu 24 V i energii 600 kJ. System M-Hybrid nie tylko poprawia parametry ekologiczne nowej Mazdy CX-30, lecz także poprawia właściwości jezdne. Gdy samochód zaczyna przyśpieszać lub zatrzymuje się, przejścia dynamiczne są gładkie i naturalne. Uzupełniając moment obrotowy silnika benzynowego siłą napędową silnika elektrycznego, system hybrydowy jest w stanie zapewniać takie same przyśpieszenia jak silnik benzynowy, jednak przy mniejszym zużyciu paliwa. Kierowca korzysta ze wszystkich zalet techniki dyskretnej hybrydy bez żadnego uszczerbku dla przyjemności prowadzenia samochodu.
Mazda CX-30
Mazda CX-30

Udoskonalony przez Mazdę system i-Activ AWD wzbogacony jest o czujniki wykrywające stopień pionowego obciążenia wszystkich czterech kół czyli ich dociśnięcia do nawierzchni drogi. System ten współpracuje z systemem GVC Plus (G-Vectoring Control Plus), by regulować podział siły napędowej pomiędzy koła osi przedniej i tylnej i w ten sposób zwiększać trakcję i przyczepność we wszelkich warunkach jazdy. Ponadto, system ten zdecydowanie redukuje poziom łącznych strat mechanicznych powodowanych oporem i tarciem i w ten sposób obniża zużycie paliwa. Dzięki nowo opracowanemu systemowi sterowania i nowym technikom redukcji tarcia, system i-Activ AWD w każdej sytuacji zapewnia gładką i stabilną jazdę przy zużyciu paliwa niemal tak niskim jak w modelach z napędem na przednie koła. W celu obniżenia zużycia paliwa w warunkach rzeczywistej eksploatacji nowy system wykorzystuje gumowy amortyzator umieszczony w jednostce odbioru mocy PTU, który zdecydowanie zmniejsza wahania momentu obrotowego przekazywanego na tylny mechanizm różnicowy. W zaprojektowanym na nowo tylnym mechanizmie różnicowym olej zasadniczo znajduje się w górnej części, a rozprowadzany jest tylko w stosowne miejsca w dobranej ilości. Wraz z zastosowaniem łożysk kulkowych i użyciem oleju o niskiej lepkości konstrukcja ta jeszcze skuteczniej obniża poziom strat mechanicznych.
Mazda CX-30
Mazda CX-30

Nowa Mazda CX-30 wyposażona jest w wiele urządzeń i funkcji bezpieczeństwa opracowanych w efekcie tych badań. W skład jej funkcji bezpieczeństwa czynnego i-Activsense wchodzi obecnie system Driver Monitoring, który obserwuje stan koncentracji kierowcy, a udoskonalone po raz kolejny techniki zapobiegania wypadkom przez zaawansowane wykorzystanie hamulców wzbogacone są o nowość wprowadzoną ostatnio przez Mazdę – wielokierunkową kontrolę otoczenia pojazdu.
Ulepszenia w dziedzinie bezpieczeństwa biernego koncentrują się na badaniach cech fizycznych i psychicznych człowieka oraz na szczegółowej analizie faktycznych wypadków, co przekłada się na zdecydowany wzrost bezpieczeństwa osób we wnętrzu pojazdu i poziomu ochrony pieszych.
W efekcie nowa Mazda CX-30 zyskała zwiększone zdolności zapewnienia wszystkim osobom doświadczenia jazdy bezpiecznej, spokojnej i przyjemnej, przyczyniając się do rozwoju społeczeństw wolnych od zjawiska wypadków drogowych.

Galeria: Mazda CX-30 - prezentacja


Komentarze


Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL