| kontakt
Najczęściej czytane:
Man - pełena gama samochodów ciężarowych
dodano: 2017-11-13 09:28:06, dodał: Redakcja, źródło: MAN Truck & Bus

Dzięki nowemu pojazdowi MAN TGE, producent z Monachium stał się oferentem pełnej gamy pojazdów. Od kwietnia bieżącego roku lekkie samochody dostawcze z lwem na masce uzupełniają paletę produktów o segment najlżejszych pojazdów. W ten sposób firma zapewnia możliwość realizacji wszelkich zadań transportowych przy zastosowaniu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej w szerokim przedziale od 3 do 44 ton. Wraz z licznymi nowościami w typoszeregach pojazdów ciężarowych po raz pierwszy firma MAN wkracza w rok 2018 jako oferent pełnej palety produktów.

Nowy MAN TGE jest pierwszym samochodem dostawczym produkowanym przez posiadające długą tradycję w zakresie pojazdów użytkowych przedsiębiorstwo z Monachium. Produkcja nowych pojazdów realizowana jest od kwietnia, a oficjalną sprzedaż rozpoczęto zaledwie miesiąc wcześniej. W ten sposób firma MAN, zawsze otwarta na potrzeby klienta, będzie teraz obecna także w sektorze transporterów. Nowa klasa pojazdów w ofercie MAN zaskakuje olbrzymim zróżnicowaniem. Obok zamkniętego pojazdu skrzyniowego i przeszklonego kombi, dostępne są także karoserie na podwoziach z kabiną pojedynczą lub podwójną. Dzięki dopuszczalnej masie całkowitej mieszczącej się w przedziale od 3,0 do 5,5 ton oraz oszczędnym i wytrzymałym układom napędowym o mocy od 102 do 177 KM, nowe pojazdy są idealnym rozwiązaniem transportowym dla takich sektorów, jak budownictwo, rzemiosło i przewóz osób. Mogą być także stosowane do realizacji różnych zadań w logistyce dostawczej. W Barcelonie MAN po raz pierwszy zaprezentuje swoją ofertę „Vans to go“ – kompletnych pojazdów TGE z zabudową dostępnych bezpośrednio na placu.

Pojazdy klasy średniej, czyli MAN TGL i TGM, zostaną między innymi wyposażone w nowy silnik o nowych zakresach mocy. Silniki nowej generacji MAN D08SCR mają system oczyszczania spalin oparty wyłącznie na technologii SCR i prostszą budowę. Pozwala to na rozszerzenie zakresu zastosowania pojazdu, a także ułatwia przeglądy i zwiększa niezawodność. Dzięki nowej konstrukcji silnika MAN udało się ograniczyć zużycie paliwa o 5,5%. Nowe funkcje skrzyni biegów TipMatic poprawiają także komfort jazdy i efektywność pracy pojazdów TGL i TGM. Dzięki nowym elementom obsługi, stanowisko pracy w kabinie uzyskuje dodatkową wartość i staje się jeszcze bardziej przyjazne dla kierowcy.

Nowa aranżacja wnętrz krótkich kabin typu C i M dotyczy przede wszystkim stanowiska pracy, natomiast kierowca kabin długich L, LX, XL, XLX i XXL, które stosowane są przede wszystkim w pojazdach MAN TGX i TGS, korzysta dodatkowo ze zmodyfikowanej strefy mieszkalnej. Oprócz nowej lodówki, którą można opuścić całkowicie pod leżankę, należy wymienić także nową ofertę w zakresie schowków i oświetlenia. Dzięki nowej koncepcji obsługi, wszystkie funkcje istotne dla zapewnienia komfortu mogą być odpowiednio sterowane. Spokojny sen zapewnia ponadto pakiet akustyczny dostępny w pojazdach typoszeregu TGX, który znacznie ogranicza poziom hałasu w kabinie, dzięki zastosowaniu licznych rozwiązań izolacyjnych.

Aby zapewnić kierowcy jak największy komfort także w sytuacjach korków na drogach i spowolnionego ruchu, firma MAN wyposażyła nowy wariant tempomatu ACC w funkcję stop and go. Funkcja ta reguluje automatycznie odległość od jadącego z przodu pojazdu i nawet przy niewielkiej prędkości zatrzymuje pojazd – w razie potrzeby aż do jego zatrzymania, zaś przy krótkotrwałych postojach również samodzielnie ponownie rusza. Dzięki temu kierowca może się spokojnie i bez stresu swobodnie poruszać, nawet w sytuacjach wymagających ciągłego zatrzymywania się i ruszania.

Od sierpnia każdy nowy pojazd ciężarowy z lwem na masce, przeznaczony do obsługi tras na terenie Europy i spełniający wymagania normy Euro 6, jest wyposażony w skrzynkę RIO-Box, dzięki której klient MAN może optymalnie zarządzać także swoimi procesami logistycznymi. Skrzynka zapewnia techniczne połączenie z systemem RIO – nowym produktem cyfrowym oferowanym przez spółkę Volkswagen Truck & Bus. W ten sposób firma MAN stworzyła podwaliny nowej infrastruktury, której serwis będzie mógł w przyszłości połączyć w sieci całą branżę transportową i logistyczną. Dzięki opartej na chmurze technologii RIO, klienci będą mogli wkrótce korzystać z centralnego dostępu do wszelkich danych dotyczących swojej floty oraz z licznych serwisów w zakresie branży transportowej i logistycznej.
TAGI:

Przeczytaj również

Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL