| kontakt
Najczęściej czytane:
Nissan e-NV200 - elektryczna furgonetka
dodano: 2018-01-25 11:02:13, dodał: Redakcja, źródło: Nissan

Przełomowy samochód dostawczy, Nissan e-NV200 ze stuprocentowo elektrycznym napędem, łączy w sobie cechy wielokrotnie nagradzanego modelu Nissan NV200 z rozwiązaniami zastosowanymi w nowym Nissanie LEAF, rynkowym liderze sprzedaży. Tym samym, e-NV200 oferuje firmom funkcjonalny, zeroemisyjny pojazd pełen innowacyjnych technologii.

Od wiosny 2018 roku Nissan wprowadzi do Europy zeroemisyjny samochód dostawczy o najdłuższym zasięgu w historii. Osiągnięto go dzięki nowemu akumulatorowi o mocy 40 kWh. Nissan e-NV200 ma teraz zasięg dłuższy o 60% przy niezmienionych wymiarach przestrzeni ładunkowej i pojemności. Ponadto model wyposażono w bezstopniową skrzynię biegów, która ułatwia jazdę i czyni ją bezpieczniejszą.

Nowy akumulator o pojemności 40 kWh w stuprocentowo elektrycznym modelu e-NV200 umożliwił wydłużenie zasięgu do 280 km według NEDC*, a w celu dokładniejszego odzwierciedlenia rzeczywistych warunków, udoskonalony Nissan e-NV200 przeszedł także procedurę testową WLTP*, która wykazała, że klienci mogą pokonać na jednym ładowaniu od 200 km w cyklu mieszanym do nawet 301 km w cyklu miejskim. To o ponad 60% więcej w porównaniu z poprzednią wersją modelu, dzięki czemu kierowcy mogą jeździć dłużej, korzystając z rozbudowanej europejskiej sieci szybkich ładowarek CHAdeMO. W Nissanie e‑NV200 zastosowano technologię akumulatorową znaną z nowego Nissana LEAF, który niedawno miał swoją premierę w Europie. Udało się to osiągnąć bez zwiększania wymiarów akumulatora, co pozwoliło zachować wymiary przestrzeni ładunkowej i dużą pojemność pojazdu. Kluczowe jest jednak to, że firmy i profesjonalni kierowcy mogą realizować końcowy etap dostaw stuprocentowo elektrycznymi pojazdami.

Nissan e-NV200 pracuje niemal bezgłośnie, co oznacza, że nie generuje drgań, hałasu mechanicznego ani dźwięku przy zmianie biegów. Elektryczny układ napędowy zapewnia natychmiastowy dostęp do pełnego momentu obrotowego. Płynne przyspieszanie umożliwia bezstresową podróż dla kierowcy oraz nieuciążliwe dostawy i odbiory dla mieszkańców. Bezstopniowa skrzynia biegów i system wspomagania ruszania pod górę ułatwiają jazdę, jednocześnie czyniąc ją bezpieczniejszą.

Nissan e-NV200 jest czymś znacznie więcej, niż tylko elektrycznym samochodem. To mobilna jednostka mocy z funkcją przesyłu energii w obu kierunkach. Oznacza to możliwość oddawania energii do sieci po podłączeniu pojazdu do systemu zasilania biura i firmowych pomieszczeń. Dzięki Vehicle-to-Grid, innowacyjnej technologii Nissana, umożliwiającej podłączenie pojazdu do sieci elektroenergetycznej, e-NV200 może oddawać nadwyżki energii, przyczyniając się do uzupełniania niedoborów w lokalnej sieci i stabilizowania jej obciążenia.

Firmy mają do wyboru dwie wersje nadwozia – e-NV200 Van i e-NV200 Evalia. W obu wersjach klient otrzymuje funkcjonalne wnętrze z możliwością aranżacji półek, koszy i siedzeń w zależności od potrzeb. Wersja e-NV200 Van zapewnia łatwy załadunek, ponieważ krawędź przestrzeni załadunkowej znajduje się zaledwie 52 cm nad podłożem.

Stuprocentowo elektryczny Nissan e-NV200 Van dysponuje przestrzenią ładunkową wynoszącą 4,2 m³. To oznacza, że wewnątrz pojazdu zmieszczą się dwie pełnowymiarowe europalety lub ładunek o wadze do 701 kg. Do tego model jest wyposażony w szeroko otwierane tylne drzwi oraz parę bocznych drzwi przesuwanych, które ułatwiają załadunek. W razie potrzeby można również złożyć fotel pasażera z przodu, uzyskując powierzchnię w stylu małego biurka. Ponadto kierowca ma w zasięgu ręki wiele praktycznych schowków.

Dla klientów poszukujących pojazdu do przewożenia większej liczby osób doskonałym wyborem będzie e-NV200 Evalia. Funkcjonalny, modułowy układ siedzeń zapewnia mnóstwo przestrzeni na bagaże lub narzędzia. Obecnie jest to jedyny stuprocentowo elektryczny, siedmiomiejscowy van dostępny w Europie. Nissan e-NV200 Evalia to idealne rozwiązanie dla taksówkarzy i firm świadczących usługi przewozowe.

W zależności od wersji, Nissan e-NV200 może być wyposażony w wiele przydatnych technologii, na przykład w kolorową kamerę cofania ułatwiającą manewrowanie, łącze Bluetooth, inteligentny kluczyk oraz w pełni zintegrowany system nawigacji satelitarnej, który został udoskonalony w porównaniu z poprzednią generacją, zapewniając kierowcom e‑NV200 większą przyjemność z jazdy. Aplikacja NissanConnect EV pomaga w pełnym wykorzystaniu możliwości Nissana e-NV200, tak by jak najlepiej zaplanować trasę w ciągu dnia pracy. Z systemu można korzystać na smartfonie, tablecie lub komputerze. NissanConnect EV umożliwia właścicielom intuicyjne śledzenie i odbieranie raportów od kierowców w formie cyfrowej. Za jego pomocą można sprawdzać poziom naładowania akumulatora, uruchamiać ładowanie i zdalnie ustawiać klimatyzację w pojeździe (korzystając z aplikacji lub portalu You+Nissan). Wszystkie potrzebne klientom informacje – w tym stan naładowania i zużycie energii – są również wyświetlane za pomocą zestawu wskaźników wewnątrz pojazdu.


DANE TECHNICZNE NOWY e-NV200 SV 2.ZERO

+--------------------------------+-----------------------------------+
| SILNIK |
+--------------------------------+-----------------------------------+
| Typ silnika elektrycznego | Synchroniczny zmiennoprądowy |
| Maks. moc silnika | 80 kW/109 KM |
| Maks. moment obrotowy | 254 Nm |
| Maks. obr./min | 10 500 |
| Typ energii | Elektryczna |
+--------------------------------+-----------------------------------+
| AKUMULATOR |
+--------------------------------+-----------------------------------+
| Typ | Laminowany litowo-jonowy |
| Napięcie | Napięcie znamionowe 360 V |
| Moc | 40 kWh |
| Liczba ogniw | 192 |
| Ładowanie akumulatorów | 6,6 kW |
| Czas ładowania [h] | 21,5 (instalacja domowa 10 A) |
| | 7,5 (zestaw naścienny 32 A) |
| | do 1 (80% — szybkie ładowanie) |
+--------------------------------+-----------------------------------+
| ŁADOWARKA |
+--------------------------------+-----------------------------------+
| Ładowarka pokładowa | 6,6 kW |
| Szybka ładowarka | 50 kW |
+--------------------------------------------------------------------+
| PODWOZIE |
+--------------------------------+-----------------------------------+
| Zawieszenie przednie | Niezależne, kolumny MacPhersona |
| Zawieszenie tylne | Belka skrętna z resorami piórowymi|
| Układ kierowniczy | Ze wspomaganiem elektrycznym |
| Układ hamulcowy | Siłownik elektro-hydrostatyczny |
| Rozmiar felg | 15” |
| Rozmiar opon | 185/65/R15 |
| Min. średnica zawracania: | |
| - wg obrysu pojazdu | 11,1 m |
| - wg śladu kół | 10,6 m |
+--------------------------------+-----------------------------------+
| OSIĄGI |
+--------------------------------+-----------------------------------+
| Zasięg (WLTP) – cykl miejski | 301 km |
| Zasięg (WLTP) – cykl mieszany | 200 km |
| Zasięg (NEDC) | 280 km |
| Zużycie energii elektrycznej | |
| (WLTP – cykl mieszany) | 259 Wh/km |
| Emisja CO2 (cykl mieszany) | 0 g |
| Prędkość maksymalna | 123 km/h |
| Przyspieszenie (0–100 km/h) | 14 sekund |
+--------------------------------+-----------------------------------+


+--------------------------------+--------+--------+
| Wersja | Van | Evalia |
| Liczba drzwi | 5 | 5 |
| Liczba miejsc | 2 | 7 |
+--------------------------------+--------+--------+
| MASY (w kg) |
+--------------------------------+--------+--------+
| Dopuszczalna masa całkowita | 2200 | 2250 |
| Masa pojazdu gotowego do jazdy | 1558 | 1689 |
| Maksymalna ładowność | 662 | 561 |
| Dopuszczalne obciążenie osi | | |
| - przód | 1056 | 1061 |
| - tył | 1164 | 1189 |
| Dopuszczalny nacisk na oś: | | |
| - przednią | 1180 | 1180 |
| - tylną | 1200 | 1200 |
| Maks. uciąg | 410 | - |
| Maks. dopuszczalny nacisk | | |
| na hak holowniczy | 75 | - |
| Maks. nośność dachu | 100 | 100 |
+--------------------------------+--------+--------+
| WYMIARY |
+--------------------------------+--------+--------+
| Długość [mm] | 4560 | 4560 |
| Szerokość z lusterkami [mm] | 2011 | 2011 |
| Szerokość bez lusterek [mm] | 1755 | 1755 |
| Wysokość (bez obciążenia) [mm] | 1858 | 1858 |
| Rozstaw osi [mm] | 2725 | 2725 |
| Zwis przedni [mm] | 985 | 985 |
| Zwis tylny [mm] | 850 | 850 |
| Rozstaw kół [mm] | 1530 | 1530 |
| Prześwit (bez obciążenia) [mm] | 153 | 153 |
+--------------------------------+--------+--------+
| WYMIARY PRZESTRZENI ZAŁADUNKOWEJ [mm] |
+--------------------------------+--------+--------+
| Maksymalna długość | 2040 | 2040 |
| Maksymalna szerokość | 1500 | 1500 |
| Maksymalna wysokość | 1358 | 1358 |
| Minimalna szerokość między | | |
| nadkolami | 1220 | 1220 |
| Wysokość platformy ładunkowej | 523,5 | 523,5 |
| Kubatura przestrzeni ładunkowej| 4,2 m3 | 3,0 m3 |
+--------------------------------+--------+--------+

Wszystkie dane są orientacyjne, do potwierdzenia w ostatecznej homologacji

*NEDC / WLTP: do potwierdzenia w ostatecznej homologacji

Przeczytaj również

Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL