Nowe BMW X5 (G05)
dodano: 2018-06-28 10:22:03, dodał: Redakcja, źródło: BMW
Czwarta generacja BMW X5 zachwyca bogactwem innowacji i jeszcze intensywniej niż do tej pory manifestuje typowe dla samochodów SAV (Sports Activity Vehicle) połączenie wydajności w terenie z dynamiczną przyjemnością jazdy po szosie.
Zdecydowanie większy...Znaczny wzrost w porównaniu z poprzednim modelem nowe BMW X5 mierzy 4922 mm długości (więcej o 36 mm), 2004 mm szerokości (wzrost o 66 mm) i 1745 mm wysokości (więcej o 19 mm). Rozstaw osi powiększony o 42 mm mierzy 2975 mm.
Karoseria w nowej dla modeli BMW X wyrazistej stylistyce. Mocno wymodelowane powierzchnie, precyzyjne linie. Duża atrapa chłodnicy BMW z jednoczęściową ramką, charakterystyczna dynamiczna linia dachu, trójwymiarowe lampy tylne.
Silniki i napęd nowego BMW X5...W momencie debiutu na rynku nowe BMW X5 dostępne będzie z czterema wariantami silników:
- BMW X5 xDrive50i z nowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 462 KM (340 kW) - model niedostępny w Europie
- BMW X5 xDrive40i - z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym o mocy 340 KM (250 kW)
- BMW X5 M50d - wysokoprężny 6-cylindrowy rzędowy silnik o mocy 400 KM (294 kW)
- BMW X5 xDrive30d - również z 6-cylindrowym rzędowym wysokoprężnym silnikiem o mocy 265 KM (195 kW).
Wszystkie jednostki napędowe poprzez zastosowanie najnowocześniejszego układu oczyszczania spalin z filtrem cząstek stałych do silników benzynowych lub katalizatorem SCR spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.
Wszytkie silniki standardowo współpracować będą z 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic.
Nowe BMW X5
Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive z nowym, zoptymalizowanym pod kątem wydajności sterownikiem i większym przeniesieniem mocy na tylne koła w standardzie. Przekładnia główna z blokadą mechanizmu różnicowego zapewnia odczuwalnie lepszą zwinność, trakcję i stabilność jazdy przy przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu i w innych dynamicznych sytuacjach.
Nowe BMW X5 będzie pierwszym modelem serii BMW X z opcjonalnym pakietem Offroad z pneumatycznym zawieszeniem obu osi, atrapa osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz specjalne wskazania na zestawie wskaźników i monitorze pokładowym. Wybór czterech trybów jazdy przyciskiem wypływa na ustawienie wysokości zawieszenia, sterowanie układem xDrive, dynamiczną kontrolę stabilności, skrzynię biegów i charakterystykę pedału gazu dla uzyskania optymalnej konfiguracji do jazdy po piasku, kamieniach, szutrze lub śniegu.
Dynamiczna kontrola amortyzatorów z elektronicznym sterowaniem w wyposażeniu standardowym. Nowe, dostępne po raz pierwszy w modelu BMW X systemy regulacji zawieszenia: zawieszenie pneumatyczne obu osi pozwalające na zmianę wysokości o maks. 80 mm. Zintegrowany aktywny układ kierowniczy, adaptacyjny układ jezdny M Professional z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych.
Multimedialne wnętrze...Prezentowana po raz pierwszy koncepcja BMW Live Cockpit Professional w wyposażeniu standardowym. Ulepszony system obsługi iDrive z w pełni cyfrowym zestawem wskaźników i 12,3-calowym monitorem pokładowym. Klarowna grafika i płaska, ukierunkowana na obsługę dotykową struktura menu umożliwiająca szybki dostęp do ustawień i funkcji. Wskazania zależne od sytuacji i konfigurowalne przez użytkownika dostarczają kierowcy odpowiednich informacji we właściwym czasie.
Intuicyjna multimodalna obsługa za pośrednictwem ekranu dotykowego, kontrolera, sterowania głosowego i sterowania gestami. Nowa generacja wyświetlacza BMW Head-Up z powierzchnią projekcji powiększoną do 7 × 3,5 cali, zoptymalizowaną grafiką 3Di dodatkowymi wskazaniami.
Bezpieczeństwo...Nowe BMW X5 z innowacyjną ofertą systemów wspomagających kierowcę: system asystujący kierowcy Professional z ulepszonym aktywnym regulatorem prędkości i funkcją Stop & Go, asystentem kierowania i pasa ruchu, ostrzeganiem przy zmianie pas ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu, ochroną przed kolizją boczną, asystentem omijania, ostrzeganiem przed ruchem poprzecznym, ostrzeganie przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd. Dodatkowo po raz pierwszy dostępny asystent zatrzymania awaryjnego, który w razie potrzeby samoczynnie wyhamowuje pojazd i skieruje go na pobocze.
Parkowanie ułatwia asystent parkowania ze zautomatyzowanym prowadzeniem w kierunku wzdłużnym i poprzecznym. Nowy asystent cofania kieruje pojazdem przy wycofywaniu auta na kursie wykonanego uprzednio manewru jazdy do przodu na dystansie do 50 m. Asystent parkowania dodatkowo z Surround View, Top View, Panorama View i Remote 3D View.
Wejście na rynek w listopadzie 2018 r.
Przeczytaj również