| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najwyższa półka - Nowe BMW X7
dodano: 2018-10-18 23:46:34, dodał: Redakcja, źródło: BMW

Luksus w nowym wymiarze: pierwsze BMW X7 łączy w sobie prezencję, ekskluzywność i komfort modelu klasy luksusowej z wszechstronnymi właściwościami jezdnymi Sports Activity Vehicle (SAV).



Luksusowy SUV mierzy 5151 mm długości, 2000 mm szerokości oraz 1805 mm wysokości. Front nowego BMW X7 dominują największe „nerki” BMW, jakie kiedykolwiek występowały w modelach tej marki. W połączeniu z płaskimi podwójnymi reflektorami sięgającymi aż do atrapy chłodnicy BMW podkreślają szerokość auta. Nowe BMW X7 wyposażone jest standardowo w diodowe reflektory adaptacyjne. Opcjonalnie oferowane są światła laserowe BMW z diodowymi reflektorami adaptacyjnymi. Szeroki dolny wlot powietrza podzielony jest w wersji standardowej przez poziomą, a w połączeniu ze stylistyką Pure Excellence ukształtowaną trójwymiarowo chromowaną wstawkę, która wznosi się pionowo po bokach. Płaskie diodowe reflektory przeciwmgłowe są wbudowane w pas przedni po obu stronach aluminiowej atrapy osłony podwozia.

W widoku bocznym duże powierzchnie szyb i długa, dynamiczna linia dachu zapowiadają przestronne i jasne wnętrze nowego BMW X7. Na dużą przestronność na tylnych miejscach wskazują długie drzwi tylne, które zwiększają też komfort wsiadania i wysiadania. Charakterystyczną cechą nowego języka stylistycznego marki są klarownie ukształtowane powierzchnie i wyrazista linia przetłoczenia wznosząca się w stronę tyłu. Wszechstronna funkcjonalność nowego BMW X7 sygnalizowana jest przez duży prześwit i opcjonalne relingi dachowe. Elegancję i ekskluzywność podkreślają między innymi chromowane listwy ozdobne na progach, które łączą się bezpośrednio ze skrzelami i biegną aż do tylnego zderzaka, jak również okrągłe kontury nadkoli utrzymanych w kolorze karoserii i mieszczących obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze do 22 cali.
Obszerne wymiary nowego BMW X7 widać również z tyłu, który podzielony jest poziomymi liniami i pionowymi krawędziami aerodynamicznymi. Płaskie diodowe lampy tylne tworzą wyraźny podział widoku tylnego. Łączy je chromowana listwa – cecha, która wcześniej występowała tylko z tyłu luksusowych BMW serii 7 Limuzyna. Kolejnym ekskluzywnym akcentem są wysokiej jakości końcówki rur wydechowych i umieszczona pomiędzy nimi atrapa osłony podwozia oferowana w ramach stylistyki Pure Excellence.

Dzięki imponującym rozmiarom wnętrza BMW X7 zapewnia nowe doświadczenie przestronności w segmencie luksusowym. Na trzech rzędach siedzeń kierowca i jego pasażerowie cieszą się wyjątkowym komfortem w eleganckim otoczeniu.
Duże powierzchnie i przejrzyste struktury nadają desce rozdzielczej nowoczesny wygląd. Ich linie są kontynuowane na boczkach drzwi. Duże powierzchnie dekoracyjne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej obramowane galwanizowanymi listwami akcentowymi podkreślają ekskluzywny i elegancki charakter wnętrza. Standardowo nowe BMW X7 wyposażone jest w skórzaną kierownicę sportową. Nowo zaprojektowany zespół ekranów BMW Live Cockpit Professional składa się z monitora pokładowego i w pełni cyfrowego zestawu wskaźników, każdy o przekątnej 12,3 cala. W połączeniu z wysokiej jakości panelem obsługi na konsoli środkowej stanowi nowoczesną interpretację charakterystycznej dla BMW orientacji na kierowcę.
Na konsoli środkowej znajdują się czytelnie pogrupowane elementy obsługi: kontroler iDrive, nowo zaprojektowany wybierak biegów, przycisk start/stop, przełącznik właściwości jezdnych i przycisk elektrycznego hamulca postojowego, a także przyciski regulacji zawieszenia pneumatycznego i opcjonalnych trybów offroadowych.
Również panel obsługi ogrzewania i klimatyzacji ma nowoczesną formę. W BMW X7 także funkcje oświetlenia obsługuje się przyciskami. W wyposażeniu dodatkowym oferowane są wysokiej jakości szklane aplikacje na wybranych elementach obsługi: wybierak biegów, przycisk start/stop, kontroler i regulację głośności systemu audio.

Przestronność i wszechstronność wnętrza podkreślają oferowane standardowo w nowym BMW X7 trzy rzędy siedzeń obejmujące łącznie siedem miejsc. W trzecim rzędzie znajdują się dwa pełnowymiarowe siedzenia, z których nawet dorośli pasażerowie mogą korzystać podczas dłuższych podróży. Dodatkowy szklany element dachu, uchwyty na napoje i podłokietniki w boczkach tylnych podkreślają komfort podróżowania. Drugi rząd składa się standardowo z trzech siedzeń w konwencjonalnym układzie kanapy tylnej.
Alternatywnie w środkowym rzędzie oferowane są dwa bardzo wygodne fotele pojedyncze umożliwiające taki sam zakres indywidualnej regulacji jak fotele przednie. Fotele pojedyncze w drugim rzędzie wyposażone są również w zintegrowane podłokietniki i komfortowe poduszki. Odstęp pomiędzy dwoma fotelami w drugim rzędzie, dostępny po raz pierwszy w modelu SAV, tworzy wyjątkowo luksusową atmosferę z tyłu auta. Przestrzeń pomiędzy fotelami pojedynczymi może również służyć jako dostęp do trzeciego rzędu siedzeń.
Zarówno w wersji standardowej, jak i opcjonalnej siedzenia w drugim rzędzie można przesuwać w kierunku wzdłużnym o 14,5 cm (wersja 7-osobowa).
Regulacja wszystkich pozycji siedzisk i nachylenia oparcia w pierwszym, drugim i trzecim rzędzie foteli obsługiwana jest elektrycznie. Oparcia siedzeń w drugim i trzecim rzędzie są również składane i rozkładane elektrycznie.
Służące do tego przyciski znajdują się po stronie kierowcy, w strefie wejściowej tylnych drzwi oraz w bagażniku. Aby zoptymalizować komfort wsiadania i wysiadania z samochodu dla pasażerów w trzecim rzędzie, siedzenia w drugim rzędzie można całkowicie przechylić do przodu przez naciśnięciem przycisku. Wystarczy również jedno naciśnięcie przycisku, aby przywrócić drugi rząd siedzeń do ich standardowej pozycji, w której można bezpiecznie i wygodnie mocować foteliki dziecięce za pomocą złączy ISOFIX.
Wbudowany w drzwi kierowcy panel obsługi pozwala przesuwać siedzenia w drugim rzędzie do przodu i do tyłu. Podobnie kierowca nowego BMW X7 może przesuwać nie tylko swój własny fotel, ale także przedni fotel pasażera.
W ten sposób może on odpowiednio do potrzeb zwiększyć zarówno przestrzeń na nogi, jak i komfort wsiadania i wysiadania dla pasażerów w drugim i trzecim rzędzie. Dalsze przyciski do regulacji siedziska i oparcia znajdują się w obszarze tylnych drzwi. Składanie i rozkładanie oparć siedzeń w drugim i trzecim rzędzie oraz przesuwanie siedzeń w drugim rzędzie jest również możliwe z bagażnika. Przy zajęciu wszystkich siedmiu lub sześciu miejsc siedzących bagażnik nowego BMW X7 ma pojemność 326 litrów. Składając oparcia w drugim i trzecim rzędzie, można go powiększyć do 2120 litrów. W celu ułatwienia załadunku za pomocą standardowego zawieszenia pneumatycznego można aktywować funkcję obniżania pojazdu za naciśnięciem przycisku w bagażniku. Ponadto nowe BMW X7 ma dwuczęściową pokrywę bagażnika. Standardowo oba elementy są otwierane i zamykane elektrycznie. W połączeniu z opcjonalnym dostępem komfortowym oba te elementy można też otwierać bądź zamykać automatycznie i bezdotykowo.

Standardowa tapicerka ze skóry Vernasca, podobnie jak opcjonalna rozszerzona tapicerka BMW Individual ze skóry Merino, oferowana jest w pięciu kolorach. Fotele sportowe w pierwszym rzędzie są podgrzewane, a opcjonalnie także wentylowane. Również siedzenia w drugim i trzecim rzędzie mogą być podgrzewane. W wyposażeniu dodatkowym oferowane są ponadto przednie fotele wielofunkcyjne z funkcją masażu.

Standardowy trzyczęściowy szklany dach panoramiczny i duże szyby zapewniają jasne wnętrze.

Nowe BMW X& produkowane będzie w USA w zakładach BMW w Spartanburgu. Pierwsze modele trafią na rynek w marcu 2019 r.

Podstawowe dane techniczne nadwozia

BMW X7 G07SUV
Liczba drzwi:5
Liczba miejsc:7
Długość:5151 mm
Szerokość:2000 mm
Szerokość z lusterkami:0 mm
Wysokość:1805 mm
Rozstaw osi:1805 mm
Zwis przedni:874 mm
Zwis tylny:1172 mm

Podstawowe dane techniczne wersji silnikowych

BMW X7 G07xDrive 40i
(340 KM)
xDrive 30d
(265 KM)
M50d
(400 KM)
Paliwobenzynaolej napędowyolej napędowy
Układ i liczba cylindrówR-6R-6V-6
Pojemność skokowa2998 cm32993 cm32993 cm3
Moc silnika340 KM
/ 5500 obr./min.
265 KM
/ 4000 obr./min.
400 KM
/ 4400 obr./min.
Moment obrotowy450 NM
/ 1500-5200 obr./min.
620 NM
/ 2000-2500 obr./min.
760 NM
/ 2000-3000 obr./min.
Skrzynia biegówAT-8AT-8AT-8
NapędAWD AWD AWD
Średnie spalanie miasto [l/100km]bdbdbd
Średnie spalanie trasa [l/100km]bdbdbd
Średnie spalanie cykl mieszany [l/100km]8.7 6.5 7
Emisja CO2 [g/100km]198 171 185
Prędkośc maksymalna [km/h]245 227 250
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]6.1 7.0 5.4

Galeria: Prezentacja BMW X7 (2018)


Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2018



Partner techniczny TMNET.PL