Zmodernizowana Škoda Superb doczekała się hybrydy
dodano: 2019-05-27 10:41:46, dodał: Redakcja, źródło: Skoda - PR Portal
Škoda zaprezentowała odświeżoną wersję swojego flagowego modelu Superb. Rodzina Superb powiekszyła się jeszcze o jedną odmianę - utrenowioną Superb Scout. Jednak największą zmianą w nowej Skodzie Superb jest wprowadzenie napędu hybrydowego typu plug-in - po raz pierwszy w historii producenta.
Hybrydy typu plug-in są samochodami będącymi połączeniem pojazdu elektrycznego z silnikiem spalinowym. Posiadają możliwość ładowania akumulatora dużej pojemności z gniazdka dając możliwość jazdy w trybie całkowicie elektrycznym.
Škoda Superb iV to pierwsza seryjna hybryda czeskiej marki. Model wyposażony jest w turbodoładowany silnik spalinowy 1.4 TSI, połączony za pomocą sprzęgła z synchronicznym silnikiem elektrycznym. Spalinowy silnik generuje 115 kW mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Elektryczny trójfazowy synchroniczny silnik z magnesami trwałymi ma maksymalną moc 85 kW, moment obrotowy do 330 Nm i prędkość do 7 000 obr / min. Całkowita moc układu hybrydowego wynosi 160 kW.
Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowy o pojemności 13 kWh umiejscowionym pod tylnymi siedzeniami o wadze 135 kg. Zasięg całkowicie elektryczny wegług pomiaru WLTP wynosi 55 km. Ładowanie akumulatora z wallboxa i mocy 3,4 kW trwa około półtorej godziny. Ładowanie ze zwykłego gniazdka 230 V zajmie około trzy i pół godziny.
Škoda Superb iV oferuje kierowcy dwa podstawowe tryby jazdy: tryb elektryczny i tryb hybrydowy. Tryb elektryczny wykorzystuje wyłącznie silnik elektryczny, a silnik spalinowy pozostaje wyłączony. W trybie hybrydowym jednostka sterująca silnikiem sama ocenia, czy włączyć jeden, drugi czy oba silniki. Aktywność silnika jest wyświetlana na tablicy przyrządów.
Škoda Superb iV
W modelu Škoda Superb iV w trakcie hamowania silnik elektryczny działa jak generator zamieniając energię kinetyczną wytwarzaną podczas hamowania na energię elektryczną magazynowaną w akumulatorze. Energia zmagazynowana w ten sposób może być następnie ponownie wykorzystana do przyspieszania lub jazdy ze stałą prędkością. W ten sposób można odzyskać do 30% energii wymaganej do prowadzenia pojazdu.
W przedniej części nowego Superb na pierwszy plan wysuwa się nowa chromowana przednia kratka z pionowymi listwami wraz ze smukłymi, krystalicznymi reflektorami LED Matrix. Zmianie poddano również zderzak przedni dostępny w dwóch wersjach - jeden dla wersji bazowych, drugi dla wersji z wyższej półki. Zderzaki zawierają szeroką i bardzo wyrazistą grafikę wlotu powietrza ze zintegrowanymi diodowymi światłami przeciwmgielnymi i kurtynami powietrznymi z chromowanymi krawędziami wspierającymi szerokość samochodu. Z tyłu nowego Superb zamiast centralnie umieszonego logotypu producenta ma nowe litery ŠKODA i nowe tylne światła LED z grafiką z ciętego szkła i trzema kryształowymi elementami z każdej strony. W najlepszych wersjach dwa tylne światła połączone są chromowaną listwą podkreślającą nazwę ŠKODA. Tylny zderzak ma zintegrowane kocie oczy i element dyfuzora ze zintegrowaną częścią dekoracyjną kontrastującą z chromowaną listwą górnej części.
Zmodernizowana Škoda Superb została wyposażona przede wszystkim w najbardziej zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak Predictive Cruise Control lub Side Assist, oraz najnowszej generacji systemy informacyjno-rozrywkowe, czy innowacyjne reflektory pełnoklatkowe LED Matrix.
Nowością w gamie Skody Superb jest pojawienie się wersji Scout znanej z innych modeli czeskiego producenta. Samochód o zwiększonym prześwicie oferowany będzie wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Dodatkowo nowy metaliczny lakier Tangerine Orange będzie oferowany tylko dla Superb Scout.
Škoda Superb Scout
„
Docelowi klienci SUPERB SCOUT prowadzą bardzo aktywne życie, często mają rodzinę, są zapalonymi podróżnikami, uprawiają sport i uprawiają zajęcia na świeżym powietrzu. Szukają samochodu, który jest praktyczny, solidny i wizualnie odważny. Chcą przestronnego samochodu, który jest wystarczająco mocny, aby poradzić sobie w każdym terenie. Ponieważ osprzęt SUPERB SCOUT z napędem na wszystkie koła spełnia wszystkie te wymagania, ma wyraźnie określone miejsce w naszej ofercie” - powiedział Alain Favey, członek zarządu ŠKODA odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Przeczytaj również