| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Zmodernizowana Škoda Superb doczekała się hybrydy
dodano: 2019-05-27 10:41:46, dodał: Redakcja, źródło: Skoda - PR Portal

Škoda zaprezentowała odświeżoną wersję swojego flagowego modelu Superb. Rodzina Superb powiekszyła się jeszcze o jedną odmianę - utrenowioną Superb Scout. Jednak największą zmianą w nowej Skodzie Superb jest wprowadzenie napędu hybrydowego typu plug-in - po raz pierwszy w historii producenta.

Hybrydy typu plug-in są samochodami będącymi połączeniem pojazdu elektrycznego z silnikiem spalinowym. Posiadają możliwość ładowania akumulatora dużej pojemności z gniazdka dając możliwość jazdy w trybie całkowicie elektrycznym.

Škoda Superb iV to pierwsza seryjna hybryda czeskiej marki. Model wyposażony jest w turbodoładowany silnik spalinowy 1.4 TSI, połączony za pomocą sprzęgła z synchronicznym silnikiem elektrycznym. Spalinowy silnik generuje 115 kW mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Elektryczny trójfazowy synchroniczny silnik z magnesami trwałymi ma maksymalną moc 85 kW, moment obrotowy do 330 Nm i prędkość do 7 000 obr / min. Całkowita moc układu hybrydowego wynosi 160 kW.

Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowy o pojemności 13 kWh umiejscowionym pod tylnymi siedzeniami o wadze 135 kg. Zasięg całkowicie elektryczny wegług pomiaru WLTP wynosi 55 km. Ładowanie akumulatora z wallboxa i mocy 3,4 kW trwa około półtorej godziny. Ładowanie ze zwykłego gniazdka 230 V zajmie około trzy i pół godziny.

Škoda Superb iV oferuje kierowcy dwa podstawowe tryby jazdy: tryb elektryczny i tryb hybrydowy. Tryb elektryczny wykorzystuje wyłącznie silnik elektryczny, a silnik spalinowy pozostaje wyłączony. W trybie hybrydowym jednostka sterująca silnikiem sama ocenia, czy włączyć jeden, drugi czy oba silniki. Aktywność silnika jest wyświetlana na tablicy przyrządów.
Škoda Superb iV
Škoda Superb iV

W modelu Škoda Superb iV w trakcie hamowania silnik elektryczny działa jak generator zamieniając energię kinetyczną wytwarzaną podczas hamowania na energię elektryczną magazynowaną w akumulatorze. Energia zmagazynowana w ten sposób może być następnie ponownie wykorzystana do przyspieszania lub jazdy ze stałą prędkością. W ten sposób można odzyskać do 30% energii wymaganej do prowadzenia pojazdu.

W przedniej części nowego Superb na pierwszy plan wysuwa się nowa chromowana przednia kratka z pionowymi listwami wraz ze smukłymi, krystalicznymi reflektorami LED Matrix. Zmianie poddano również zderzak przedni dostępny w dwóch wersjach - jeden dla wersji bazowych, drugi dla wersji z wyższej półki. Zderzaki zawierają szeroką i bardzo wyrazistą grafikę wlotu powietrza ze zintegrowanymi diodowymi światłami przeciwmgielnymi i kurtynami powietrznymi z chromowanymi krawędziami wspierającymi szerokość samochodu. Z tyłu nowego Superb zamiast centralnie umieszonego logotypu producenta ma nowe litery ŠKODA i nowe tylne światła LED z grafiką z ciętego szkła i trzema kryształowymi elementami z każdej strony. W najlepszych wersjach dwa tylne światła połączone są chromowaną listwą podkreślającą nazwę ŠKODA. Tylny zderzak ma zintegrowane kocie oczy i element dyfuzora ze zintegrowaną częścią dekoracyjną kontrastującą z chromowaną listwą górnej części.

Zmodernizowana Škoda Superb została wyposażona przede wszystkim w najbardziej zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak Predictive Cruise Control lub Side Assist, oraz najnowszej generacji systemy informacyjno-rozrywkowe, czy innowacyjne reflektory pełnoklatkowe LED Matrix.

Nowością w gamie Skody Superb jest pojawienie się wersji Scout znanej z innych modeli czeskiego producenta. Samochód o zwiększonym prześwicie oferowany będzie wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Dodatkowo nowy metaliczny lakier Tangerine Orange będzie oferowany tylko dla Superb Scout.
Škoda Superb Scout
Škoda Superb Scout

Docelowi klienci SUPERB SCOUT prowadzą bardzo aktywne życie, często mają rodzinę, są zapalonymi podróżnikami, uprawiają sport i uprawiają zajęcia na świeżym powietrzu. Szukają samochodu, który jest praktyczny, solidny i wizualnie odważny. Chcą przestronnego samochodu, który jest wystarczająco mocny, aby poradzić sobie w każdym terenie. Ponieważ osprzęt SUPERB SCOUT z napędem na wszystkie koła spełnia wszystkie te wymagania, ma wyraźnie określone miejsce w naszej ofercie” - powiedział Alain Favey, członek zarządu ŠKODA odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL