| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Zaskoczenie! Nowe BMW Serii 1 z przednim napędem
dodano: 2019-05-28 10:26:19, dodał: Redakcja, źródło: BMW

Zakończyła się pewna era w kompaktowym modelu - Nowe BMW serii 1 trzeciej generacji oparte jest na nowoczesnej konstrukcji BMW z napędem na przednie koła. Dzięki temu zwiększyła się przestrzeń we wnętrzu.

BMW Serii 1 (F40) oferowane będzie wyłącznie w wersji 5-drzwiowej z napędem na przednie lub wszystkie koła. Mierząc 4319 mm długości (-5 mm), 1799 mm szerokości (+34 mm), 1434 mm wysokości (+13 mm) przy skróconym rozstawie osi wynoszącym 2670 mm (-20 mm) dzięki zastosowanemu przedniemu napędowi oferuje znacznie więcej przestrzeni wewnątrz - zarówno dla pasażerów z tyłu, jak i dla bagażu.

Pasażerowie tylnych siedzeń zyskali 33 mm przestrzeni na nogi,
oraz 19 mm więcej nad głowa dzięki zastosowaniu nowego panoramicznego szklanego dachu otwieranego na zewnątrz. Zwiększyła się również szerokość na wysokości łokci - z tyłu o dodatkowe 13 mm, z przodu jest ona większa nawet o 42 mm. Nowe BMW Serii 1 (F40) ma również większe zdolności przewożenia bagażu o 20 l i wynosi od 380 l do 1200 l przy złożonej tylnej kanapie. Załadunek bagaży ułatwiony został dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w Serii 1 elektrycznego napędu pokrywy bagażnika.

Z zewnątrz wyraźnie widać nowe oblicze BMW serii 1. W przedniej części wyróżniają się nowe większe „nerki” BMW z nowym wzorem wypełnienia. Dopełnieniem stylizacji przedniej części są nowe reflektory ustawione pod kątem prezentujące się nadwyraz nowocześnie szczególnie w opcjonalnej w pełni diodowej wersji. Z boku nowego BMW serii 1 zauważamy charakterystyczny przód przypominając nos rekina, klinowy kształt i płaską powierzchnią szyb, która kończy się na słupku C charakterystycznym załamaniem. Z tyłu zastosowano szerokie dwuczęściowe lampy tylne prezentujące się bardzo nowocześnie. W opcjonalnej w pełni LEDowej wersji jest nową interpretacją znanego kształtu L utworzonego przez pojedynczy płaski element świetlny z efektownym zagięciem z boku. Sportowego charakteru dodają chromowane końcówki rur wydechowych.
BMW Serii 1 (F40)
BMW Serii 1 (F40)

Wnętrze rozświetlane jest przez oferowany po raz pierwszy jako opcja w BMW serii 1 elektryczny dach panoramiczny. Dostęp do inforozrywki umożliwiają dwa duże ekrany o przekątnej do 10,25 cala. Centralny dotykowy monitor pokładowy ma typową dla BMW orientację na kierowcę i jest optymalnie umiejscowiony w jego polu widzenia. Z opcjonalnym kolorowym wyświetlaczem BMW Head-Up o przekątnej 9,2 cala, oferowanym po raz pierwszy w wyposażeniu dodatkowym BMW serii 1, kierowca może odczytywać informacje bez odrywania wzroku od drogi.

Nowa seria 1 oferowana będzie w czterech liniach stylistycznych:
- Advantage - jako wariant podstawowy
- Luxury Line - elegancki i komfortowy
- Sport Line - z akcentami w kolorze czarnym, błyszczącymi ramkami szyb i fotelami sportowymi
- M Sport z akcentami w satynowanym aluminium, pasem przednim ze specjalnie ukształtowanymi wlotami powietrza oraz pasem tylnym BMW M w błyszczącym kolorze czarnym.

Dopełnieniem jest topowa wersja modelu BMW M135i xDrive rozpoznawalna po siatkowej atrapie chłodnicy, ukośnie ściętych końcówkach rur wydechowych i spojlerze tylnym BMW M.
BMW M135i xDrive (F40)
BMW M135i xDrive (F40)

Trzecia generacja BMW serii 1 po raz pierwszy w standardzie opiera się na napędzie na przednie koła. Dwa modele oferowane są z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive.

Do napędu nowego BMW serii 1 przewidziano trzy silniki wysokoprężne i dwa benzynowe o mocy od 116 KM (85 kW) do 306 KM (225 kW) w najmocniejszej wersji BMW M135i xDrive. Silniki BMW serii 1 spełniają surową normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. Za przeniesienie napędu w zależności od wersji odpowiadają trzy różne rodzaje skrzyni biegów. Dla modeli BMW 116d, BMW 118d oraz BMW 118i przewidziano standardowo 6-biegową skrzynię manualną. Opcjonalnie dostępna jest ultranowoczesna 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic dla wersji BMW 116d oraz BMW 118i. W BMW 118 d opcjonalnie może być zastosowana 8-stopniowa skrzynia Steptronic -standardowa w BMW 120d xDrive. W BMW M135i xDrive zastosowano 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic dodatkowo zoptymalizowaną pod względem komfortu zmiany biegów i akustyki.

Jak przystało na samochód w XXI w w nowym BMW Serii 1 nie zabraknie systemów wspomagających kierowcę. Standardowo oferowane na rynku europejskim będzie ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania ostrzegającą również przez rowerzystami, oraz działające przy prędkościach od 70 do 210 km/h ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem. W Dodatkowo oferowany jest aktywny regulator prędkości działający do prędkości 160 km/h, a także system asystujący kierowcy obejmujący ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z tyłu oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym.
BMW 118i Sportline (F40)
BMW 118i Sportline (F40)

Na liście dodatków znalazły się również:
- asystent parkowania z innowacyjnym asystentem cofania
- BMW Digital Key umożliwiający użycie smartfona jako kluczyka do pojazdu
- inteligentny asystent osobisty BMW prawdziwy ekspert BMW dobrze znający niemal wszystkie funkcje samochodu.

Publiczna prezentacja trzeciej generacji BMW serii 1 odbędzie się w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 r. Miejscem targowej premiery nowego BMW serii 1 będzie Międzynarodowa Wystawa Samochodów (IAA) we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2019 roku. Wprowadzenie na rynki na całym świecie nastąpi od 28 września 2019 r.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL