| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Nowy Nissan Navara 2020
dodano: 2019-08-01 09:17:43, dodał: Redakcja, źródło: Nissan

Nissan modernizuje popularnego pikupa Navara, który teraz będzie jeszcze wydajniejszy, oszczędny i przyjazny środowisku. Do tego nowa Navara zaskakuje gwarancją - na 5 lat lub 160 000 kilometrów przebiegu.

Nowa Navara pozostała w dużym stopniu nie zmieniona, pozostała prosta, lecz jednocześnie nowoczesnej linia nadwozia. Tylna część została podniesiona o 25 mm, sprawiając wrażenie bardziej agresywnego modelu, który teraz oferowany jest standardowo na 17 calowych felgach z lekkich stopów. Zmienione zostały również przednie reflektory LEDowe z czarnymi błyszczącymi oprawami, które zastąpiły dotychczasowe elementy chromowane.

Dużo więcej zmian nastąpiło pod względem technologicznym.

Nowa Navara otrzymała wysokoprężny silnik z dwiema turbosprężarkami o pojemności 2,3 litra dostępny w dwóch wariantach: 163-konny (120 kW) i 425 Nm momentu obrotowego oraz 190-konny (140 kW) z 450 Nm momentu obrotowego. W silniku zastosowano stalowe tłoki, zaś ich pierścienie powleczono warstwą węglową o twardości diamentu (DLC). Układ wtrysku paliwa wyposażony w nową bardziej precyzyjną i wydajniejszą pompę pracuje pod wyższym ciśnieniem - 2200 barów. W układzie wydechowym zastosowano filtr cząstek stałych (DPF) i technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) - spełniając normę Euro 6D-temp. Nowa jednostka w cyklu mieszanym powinna zadowolić się nawet 6,9 l/100 km (NEDC) z emisją CO2 na poziomie 182 g/km.

Nowością jest też zaprojektowana od podstaw, 6‑biegowa manualna skrzynia biegów oferująca znacznie wyższy poziom komfortu i precyzji zmiany przełożeń. Zmienione wartości przełożeń przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa i obniżenia poziomu hałasu w czasie jazdy autostradowej. Modernizacji została poddana również 7‑biegowa przekładnia automatyczna, oferując wyższy poziom komfortu i kultury pracy, a także dynamiczniej reagująca na polecenia kierowcy.

Nowa Navara została zaprojektowana z wykorzystaniem 80 lat doświadczeń, jakie Nissan posiada w budowaniu solidnych i praktycznych pick-upów. Jest to całkowicie nowy, fascynujący etap w historii tego modelu

Paolo D’Ettore, dyrektor działu lekkich pojazdów użytkowych



Poprawę komfortu jazdy potęguje 5‑drążkowe zawieszenie tylne drugiej generacji. Nissan był pierwszym producentem, który zastosował zawieszenie 5‑drążkowe w klasie 1‑tonowych pick-upów, wprowadzając na rynek model Navara Double Cab w 2015 roku. Teraz to samo rozwiązanie trafiło także do wersji King Cab – jest to pierwszy przypadek zastosowania takiego zawieszenia w tym segmencie rynku pick-upów. Ładowność odmiany King Cab w zależności od wersji zwiększyła się od 55 do 95 kg. Przy masie całkowitej 3200 kg ładownośc wynosi 1165 kg. Nissan Navara Double Cab zwiększył swoją ładowność aż do 114 kg. Oferując 1180 kg ładowności i DMC 3250 kg.

Zmodernizowano również układ hamulcowy zastępując tylne hamulce bębnowe tarczami o średnicy 308 mm, oraz zwiększono średnicę przednich tarcz do 320 mm. Skrócono nie tylko drogę hamowania, ale uodporniono układ na utratę skuteczności po rozgrzaniu.

Nowa Navara została wyposażona w układ stabilizacji toru jazdy przyczepy, analizujący kąt odchylenia pojazdu względem osi pionowej i potrafiący przewidzieć wychylenie boczne przyczepy. Jest ono następnie neutralizowane poprzez delikatne przyhamowanie poszczególnych kół lub ograniczenie podawanej na nie siły napędowej, tak by przywrócić stabilność całego zestawu.

We wnętrzu nie zabrakło w środkowej częsci konsoli dotykowego ekranu multimedialnego o przekątnej 8 cali, współpracującego z nowym systemem multimedialnym NissanConnect. Po raz pierwszy zastosowano po raz pierwszy aplikację NissanConnect Services, która dzięki modułowi 4G umożliwia przesyłanie danych bez osobnego połączenia telefonicznego. Zintegrowane z systemem mapy TomTom są aktualizowane drogą bezprzewodową. Dzięki temu układ dróg jest zawsze aktualny, podobnie jak dostarczane na żywo informacje o natężeniu ruchu, mapy 3D, informacje o pogodzie oraz widok satelitarny i Google Street View. Aplikacja pozwala również zdalnie aktywować klakson i włączać światła oraz lokalizować położenie pojazdu. Rozwiązania te przyczyniają się do ograniczenia stresu podczas podróży. Nowy system współpracuje z Apple CarPlay i Android Auto, oferując pełną kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, której oczekują współcześni konsumenci.

W nowym modelu oferowane są również takie rozwiązania, jak inteligentny system hamowania awaryjnego, system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu oraz inteligentny system kamer 360°.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL