Powraca Citroën C4 by zrobić zamieszanie na rynku
dodano: 2020-08-09 09:35:07, dodał: Redakcja, źródło: Citroen Media
Pod koniec czerwca Citroën zaprezentował nowe podejście do samochodów z nadwoziem hatchback w segmencie aut kompaktowych. Po dwóch latach przerwy na rynek powraca model C4, który śmiało może konkurować z kompaktowymi bestselerami – Golfem, Octavią czy Corollą.
Citroën wraca na rynek kompaktowych hatchbacków. Śmiało można powiedzieć, że z przytupem. Prezentując trzecią generację modelu C4, Francuzi na nowo definiują popularny na rynku europejskim segment. Po serii udanych premier - SUV-ów C3 Aircross i C5 Aircross, która udowodniła, że dzisiejszy rynek potrzebuje śmiałych stylistycznie modeli. Teraz odważna koncepcja dociera z modelem Citroën C4 do hatchbacków klasy kompaktowej, która stanowi prawie 11% rynku samochodów osobowych.
Nowy Citroen E-C4
Czy to nadal hatchback?Skoro nowe propozycje SUVów Citroëna świetnie sobie radzą na rynku czemu nie spróbować odmienić nieco hatchback-a poprzez przejęcie pewnych cech swoich braci? W efekcie zobaczyliśmy ciekawą sylwetkę będącą połączeniem SUV-a i coupe zamkniętych w kompaktowych wymiarach. Nieco zwiększony prześwit do 156 mm dodatkowo podkreślony 18-calowymi felgami, oraz czarnymi dodatkami na błotnikach, czy przy zderzakach jednoznacznie wskazują na podobieństwo do SUV-a. Sylwetka w stylu coupe z ostro opadającą linią dachu za słupkiem C, dodatkowo podkreślona wkomponowanym w tylną część spojlerem. Krótkie zwisy przedni i tylny pozwalają na uzyskanie sporej przestrzeni we wnętrzu przy zachowaniu typowych kompaktowych wymiarów: 4360 mm długości, 1800 mm szerokości i 2670 mm rozstawu osi. Jedynie wysokość 1525 mm odbiega nieco od standardu, ale w zamian siedzimy nico wyżej niczym w SUV-ie co daje nam większą widoczność.
NOwy Citroen C4
Stylistyka nadwozia typowa dla obecnych modeli Citroën-a – odważna nadająca dynamiki. Szczególnie podkreślana przez finezyjne LED-owe światła w kształcie litery V. Ogromną zaletą będzie duża możliwość personalizacji - 31 kombinacji z zewnątrz i 6 wnętrza.
Wnętrze to połączenie nowoczesności, prostoty i elegancji. Nie zabrakło cyfrowego zestawu wskaźników, oraz 10-calowego centralnego wyświetlacza umożliwiającego konfigurację pojazdu, dostęp do systemu multimedialnego, obsługę klimatyzacji i nawigacji. Zastosowane materiały są miłe w dotyku i dodają obszernemu wnętrzu stylu. Oprócz ergonomicznych i wygodnych foteli komfort podróżowania podnosi zawieszenie z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi, zapewniając najwyższy komfort i „efekt jazdy po dywanach”.
Nowy Citroen E-C4
Każdy znajdzie coś dla siebie Francuzi wiedzą, że kluczem do sukcesu jest oferowanie bogatej gamy jednostek napędowych. Wybierający nowego Citroëna C4 do wyboru będą mieli trzy rodzaje napędu: benzynowy o mocy od 100 do 155 KM, wysokoprężny o mocy od 110 do 130 KM oraz w 100% elektryczny – o mocy 136 KM i 350 km zasięgu.
Zastosowane w Citroënie C4 systemy wsparcia obejmują ponad 20 technologiami najnowszej generacji, będących krokiem w stronę autonomicznej jazdy. Nie zabraknie na wyposażeniu m.in.: systemu automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji – wykrywający przeszkody stałe, ruchome, pojazdy, pieszych i rowerzystów również w nocy. Nowy Citroën C4 zadba o to by nie opuścić swojego pasa ruchu początkowo ostrzegając, a następnie korygując trajektorię pojazdu. Ale to tylko początek obszernej listy systemów wspomagania...
Citroën wracając modelem C4 na rynek kompaktowych hatchbacków może więc sporo namieszać. Konkurenci drżyjcie!
Przeczytaj również