Ekstremalne testy ciężarówek Volvo
dodano: 2021-12-14 10:45:00, dodał: Redakcja, źródło: Volvo Truck
Jak zachowają się elektryczne samochody ciężarowe w trudnych zimowych warunkach? Jak będzie wyglądał ich zasięg? Volvo Trucks w pobliżu koła podbiegunowego sprawdziło swoje elektryczne ciężarówki w ekstremalnie niskich temperaturach.
Aktualna oferta elektrycznych samochodów ciężarowych oferowanych przez Volvo Trucks obejmuje sześć modeli. Europejscy klienci mogą wybierać spośród ciężkich samochodów ciężarowych z rodziny Volvo FH, FM i FMX Electric, których dostawy rozpoczną się w drugiej połowie 2022 roku. Dodatkowo oferta elektrycznych ciężarówek obejmuje segment lekkich samochodów dystrybucyjnych z rodzin Volvo FL i FE Electric obecnych na rynku od 2019 roku. Szósty model to oferowane od 2020 roku w Ameryce Północnej Volvo VNR Electric.
Mamy Klientów na całym świecie, a nasze samochody ciężarowe muszą działać wszędzie, dlatego testy w trudnych warunkach klimatycznych są niezbędne, a nasza oferta pojazdów elektrycznych nie jest tutaj wyjątkiem.
Jessica Sandström - starszy wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks
Ekstremalne testy ciężarówek Volvo
Samochody ciężarowe muszą być niezawodne zarówno podczas upalnych letnich dni, jak i zimą – kiedy termometr wskazuje -25°C. Volvo Truck postanowiło przeprowadzić zimowe testy w dalekiej, północnej części Szwecji w pobliżu koła podbiegunowego.
Testy wykazały, że nasze samochody ciężarowe sprawdzają się bardzo dobrze w tych naprawdę trudnych i wymagających okolicznościach.
Jessica Sandström
Funkcję Redy to Run można obsługiwać zdalnie.
Doskonale sprawdziła się funkcja
Ready to Run, która w zależności od potrzeb przygotowuje pojazd do pracy – w lecie mogąc schłodzić – zimą zaś ogrzać - akumulatory i kabinę. Akumulatory trakcyjne największą wydajność osiągają w okolicy +25°C. Kierowca może więc przygotować samochód do pracy uruchamiając wstępne podgrzewanie lub schładzanie zdalnie, za pomocą aplikacji.
Przewodzimy zmianom i zajmujemy wiodącą pozycję na europejskim rynku samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Już dziś mamy w produkcji seryjnej samochody elektryczne i dostarczamy je Klientom w całej Europie i Ameryce Północnej. Naszym celem jest, aby do 2030 r. 50% naszej całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne.
Jessica Sandström
Przeczytaj również