| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Elektryczne Vivaro teraz również skrzyniowe
dodano: 2022-07-18 19:27:29, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press

Opel zaprezentował całkowicie elektryczną odmianę modelu Vivaro w odmianie skrzyniowej. To kolejna odmiana lekkiego samochodu dostawczego niemieckiej marki.

Do budowy skrzyniowej wersji Opla Vivaro‑e wykorzystano podwozie o rozstawie osi 3,27 m z pojedyncza kabiną za którą umieszczono skrzynią ładunkową o wymiarach 2,44 m x 1,83 m z burtami o wysokości 40 cm, z których tylna i obie boczne są otwierane. Całkowicie płaska podłoga zabudowy skrzyniowej znajduje się na wysokości 86 cm nad ziemią.

Pod skrzynią ładunkową umieszczony został schowek o głębokości ok. 2,4 m z dostępem poprzez zabezpieczoną zamkiem odchylaną klapę o szerokości 1,13 m od tyłu pojazdu. Opcjonalnie można zamówić drugi schowek narzędziowy w wymiarach 1,80 x 0,63 x 0,53 m montowany tuż za kabiną na skrzyni.

Zabudowa skrzyniowa Opla Vivaro-e z otwartymi burtami
Zabudowa skrzyniowa Opla Vivaro-e z otwartymi burtami


Źródłem napędu jest znany z pozostałych wersji elektryczny silnik o mocy 136 KM (100 kW) oferujący 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Skrzyniowe Vivaro-e oferowane jest z akumulatorami o dwóch pojemnościach: 50 kWh i 75 kWh. Wersja z mniejszym akumulatorem może przewieźć do 960 kg ładunku, wersja z większym akumulatorem zaś może pokonać dystans do 328 km. Maksymalną prędkość ograniczono do 130 km/h – osiągając kompromis pomiędzy zasięgiem i szybkością poruszania.

Energię w skrzyniowym Vivaro‑e można szybko uzupełnić – korzystając z publicznej ładowarki o mocy 100 kW – w czasie 45 minut do 80 procent.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL